-
Det er kogetiden der bestemmer farven, jo længere de koger, jo stærkere bliver farven
-
Her er der mange ideer til farvning af æg i påsken..
-
Ja, der kan farves med mange sager, også rødkål, teblade, løgskaller,rødbede, og prøv at sætte elastikker eller snor om, så gir' det også en sjov virkning !
-
Her er nogel gode tips alle kan bruge
-
En anden måde man kan lave mamorerede æg er ved at trykke noget malig ud på et stykke plas(maks 3 farver) og derefter drejer ægget i malingen og sådan kan man få et rigtig fint æg. jeg skal selv prøve det iaften men guiden ligger her:
http://www.cchobby.dk/pages/inspirat...ideaGuid=17059
Sidst redigeret af hundeuld : 24-03-2010 kl. 08:04
-
Jeg skulle også lige til at foreslå teblade.
Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!
-
Jeg har når jeg farvede med løgskaller lagt nogle af de sorte støvdragere fra tulipanerne mellem løgskallerne det giver en meget flot virkning i det marmorerede..jeg giver et drys alun inden jeg ruller det om ægget..
Jeg puster mine æg ud og giver dem en time til halvanden.
Det er også fint at bruge hyldebær..
Marianne
-
Spændende at læse om, hvordan folk laver påskeæg. Har overvejet at lave nogle, her til denne påske.
-
Jeg har 30 udpustede gåseæg til at ligge nu på 3. år... Når jeg går igang med dem skal de helst blive "helt rigtige" og jeg er i tvivl om hvordan det er bedst at gøre det. Jeg så bange for at den med malingen og marmoreringen skal "klatte" osv-osv... Har overvejet at tage nogle hønseæg og prøve på først...
Til tip har jeg læst et sted man skal polere dem i madolie bagefter. Så falmer de ikke så meget og bliver fint blanke
-
Regler for indlæg
- Du kan ikke oprette nye tråde
- Du kan ikke besvarer
- Du kan ikke vedhæfte
- Du kan ikke redigerer din post
-
Forum Regler