Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Mangler opskrift på elefanthue til voksne

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2008
    Geografisk sted
    Ejby (Fyn)
    Indlæg
    11

    Mangler opskrift på elefanthue til voksne

    Og NEJ det er ikke fordi jeg skal ud af røve en bank, men har en veninde der kører truck på et iskoldt lager og som har bedt mig om at finde en opskrift på en dejlig varm elefanthue (I ved sådan en der også går ned og dækker halsen og som har en stor åbning til hovedet med en ribkant hele vejen rundt).

    Altså IKKE en hvor der kun er "øjenhuller".

    Havde tænkt mig at strikke den i tykt akrylgarn eller lignende.

    Opskriften skal helst være på dansk.

    Er der nogen der kan hjælpe mig/hende ???

    Hilsen

    Hanha01

  2. #2
    olde66 Gæst
    Har fundet den her, ved ikke om den kan bruges

    http://www.garnstudio.com/lang/dk/vi..._id=22&lang=dk


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2008
    Geografisk sted
    Ejby (Fyn)
    Indlæg
    11
    Nej ikke helt den opskrift (desværre). Noget lignende de elefanthuer man kan købe til børn.

    Ellers tusind tak for tippet

    Hilsen

    Hanha01

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2007
    Geografisk sted
    8600 Silkeborg
    Indlæg
    180
    Mon disse kan bruges:

    http://www.hjsstudio.com/rc2hat.html
    fra Tove

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.868
    Jeg tror, den er bedre, Tove! Den ligner næsten de elefanthuer min mormor strikkede til min søster og jeg, da vi var børn.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2008
    Geografisk sted
    Ejby (Fyn)
    Indlæg
    11
    Ja det er liiige den opskrift. Er der nogen der kan oversætte den til dansk for mig ??

    Hanha01

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.868
    Jeg kom lige i tanke om, at jeg fik en opskrift af Missemor for et stykke tid siden. Måske kan du bruge den, Hanha! Jeg tror ikke, at det gør noget, at jeg giver den videre til dig.
    ----------------------------------------
    Missemors elefanthue:

    Jeg slår 232 m op på rundpind 2½ eller 3. Strikker så 6 ret + 2 vrang i 2 cm. Så tager du 1 m ind i ret-m, så du fortsætter med 5 ret + 2 vrang 2 cm. mere. Sådan fortsætter du til du har 2 ret + 2 vrang (116 m), og strik til arbejdet måler 11-12 cm. Så sætter du ca. 20 m (96 m) af på en snor. HUSK her at vende strikketøjet, så det du ser fra retsiden er 2 ret og en masse vrangmasker (det er bare lettere at strikke ret end vrang). Strik videre enten i rib, eller du kan strikke mønster. Du strikker så langt der er fra hals/skuldre til top af baghovedet. Så lukker du af i begge sider for det antal masker som du måler dig frem til, er fra top af baghovedet og frem til panden, minus 2-3 cm. Det vil være sådan mellem 46-50 m. alt efter, hvor stor barnet er. Strik så videre på resten af maskerne, så det passer med, at siderne kan sys sammen med det stykke der er lukket af.

    Derefter tager du de ca. 20 m du satte på en snor, på en lille rundpund eller strømpepinde, og så tager du m op hele vejen rundt og strik ca. 5 cm. Luk af, sy kanten til der hvor du tog maskerne op.
    ____________________________________________

    Jeg kan godt se, at det er til et barn. Men den må kunne laves større, så en voksen kan bruge den.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2008
    Geografisk sted
    Ejby (Fyn)
    Indlæg
    11
    Tak for opskriften - vil prøve den af og se om jeg kan få gjort stor nok til en voksen.

    Hanha01

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.868
    Hvis du er i tvivl om noget, så må du hellere spørge Missemor, da jeg ikke har prøvet den endnu.
    Sidst redigeret af Strikkelene : 09-01-2009 kl. 14:05 Årsag: stavefejl
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •