Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 49

Emner: Strik uden pinde

  1. #21
    jannie Gæst
    dejligt for dig at du nu har ringene du kan bruge Jeg har kun fået lavet en hue på en af mine Har svært ved at finde tiden til at få afprøvet alle de ideer der er med disse ringe men elsker at læse dine indlæg

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.855
    Jeg er næsten lige ved at kunne kalde mig "huemor". Jeg begyndte i eftermiddags og nu skal jeg til at trække garnet gennem alle maskerne med den blå plastik nål. Det er det første hue, jeg endnu har strikket på en strikkering! Og den passer lige til mit hoved.

    Jeg synes, at alle vi strikkeringe-piger skal kalde os: Strikkeringenes Herrer!! (bare for sjov!!)
    Sidst redigeret af Strikkelene : 16-08-2008 kl. 23:29 Årsag: manglende ord
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.855
    Yes, så er jeg "huemor"!!!

    Jeg var så smart, at jeg bandt den ene ende til en sikkerhedsnål mens jeg trak den anden gennem maskerne. Så kunne den ikke smutte nogen steder imens.

    Nu mangler jeg bare at hæfte ender. Men det gør jeg ikke i dag.

    Nu har jeg den på! Den kunne godt have været en smule længere men det ene af garnerne slap op. Den kan godt bruges af en dame eller en ung person. Og den dækker ørerne.

    Det er ik' så ringe endda at være "bidt" af strikkeringe!!!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.855
    Jeg fik min hue nr. 2 færdig i går aftes. Den er strikket på den store gule ring og er noget større end den, jeg strikkede på den blå ring. Den passer nok til et mandehoved.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.855
    Jeg har min "hæklenål" her! Men jeg har 4 nu, da der følger en med hver strikkering. Jeg har også 4 blå plastiknåle. Men jeg har kun taget 1 af hver i brug. Så gemmer jeg de andre.

    Nej, det går ikke så hurtigt til at begynde med. Men når man har bevægelserne i fingrene, så kan man godt strikke en hue på en aften. Bare et strikket stykke på mellem 20 og 30 cm (jeg plejer at regne med 25 cm) og du har en hue!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.855
    Så fik jeg mit første knagerækkestrikkede halstørklæde af den ene pink/lyserøde ring. Det blev ca. 96 cm langt (knap 1 meter). Men det bliver ikke længere, da det ene af garnerne slap op. Jeg ved ikke, om jeg gjorde det helt rigtigt ude i kanten, men jeg vendte hver omgang i den yderste pind. Og jeg brugte hver en pind i ringen.

    Jeg har en hue på både den blå og den gule ring. Det bliver så mine huer nr. 3 og 4.. Der bliver i hvert fald nogle hjemløse, der kan holde varmen om ørerne og halsen. Så Mosterkoster! Dit garn bliver flittigt brugt!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #27
    Mosterkoster Gæst
    Det lyder rigtig godt, sikke et tempo du holder dig. Der er mere garn hvor det kommer fra.

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.855
    Jeg har vist rigeligt - foreløbig, Mosterkoster! Men tak for tilbudet! Jeg skal nok sige til, når jeg har brug for mere.

    I øvrigt, så har jeg også fået min hue nr. 3 færdig! Jeg skal vist snart have fat i stoppenålen og hæfte ender. Ellers kommer Hundeuld efter mig med denne her
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #29
    Monica Gæst
    Jeg sidder netop og er i gang med et par sokker... Er der nogen der kan hjælpe med hvordan man laver hælen???

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    Falster
    Indlæg
    5
    Teknikken med strømper må være, at du strikker frem og tilbage, så langt at det stykke bliver langt nok til hæl, og efterfølgende strikker hele vejen rundt igen.

    Jeg har købt 2 sæt ringe hos terapihobby, Jeg underviser i en specialklasse, hvor nogle af elevernes motorik ikke er så god at de kan lære at strikke med pinde, men på ringene går det fint. Jeg er dog stødt på et problem: Jeg vil gerne kunne strikke rib, fx. 1 ret, 1 vrang, men hvordan? Ret er jo simpelt, men jeg kan ikke gennemskue vrang, kan nogen hjælpe??

    Hej fra Pia

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •