Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Filtet hue

  1. #1
    barkentin Gæst

    Filtet hue

    Hej, strikkede en børnehue i str. 10 år, filtede den i maskinen ved 40 grade skånevask, det var ikke nok, så fik den på 40 grader finvask, men den er stadigvæk for stor.
    Hvad nu, skal den vaskes på 60 grader eller på 40 i normalvask?
    Ville være meget taknemlig for hurtigt svar.
    Hilsen
    Christine

  2. #2
    jannie Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af barkentin Se meddelelser
    Hej, strikkede en børnehue i str. 10 år, filtede den i maskinen ved 40 grade skånevask, det var ikke nok, så fik den på 40 grader finvask, men den er stadigvæk for stor.
    Hvad nu, skal den vaskes på 60 grader eller på 40 i normalvask?
    Ville være meget taknemlig for hurtigt svar.
    Hilsen
    Christine

    jeg vasker altid først på 40 grader men ikke på skånevask hvis den skal filtes så jeg ville prøve endnu engang på 40 i normalvask så tror jeg det lykkedes

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    08 Nov 2007
    Geografisk sted
    Grenå
    Indlæg
    90
    Er du rigtig modig prøver du 60 grader - fuld skrue. Det har jeg gjort flere gang med held!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det samme her
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Nette Gæst
    Jeg filter altid samtidig med, at jeg vasker det alindelige tøj ved 40 grader. Når der er så meget tøj med i maskinen, skal det måske igennem to gange, men jeg nægter simpelthen at starte maskinen op, kun med een ting i.
    Det virker fint her. 60 grader, så bliver det alt for tæt til mig.

    Men det er altså forskelligt fra maskine til maskine.

    Nette

  6. #6
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af L.H.L Se meddelelser
    Er du rigtig modig prøver du 60 grader - fuld skrue. Det har jeg gjort flere gang med held!


    Jeg er fuldstændig med L.H.L.

    Da jeg skulle valke en taske fik den først 40 grader og bagefter 60 grader - sammen med 4 tennisbolde .... Det var en succes!

  7. #7
    barkentin Gæst
    O.k. prøver i morgen, skal nok give besked, om det lykkes.
    Hilsen
    christine
    P.S. Mange tak for mange gode råd

  8. #8
    barkentin Gæst
    Så har den fået 60 grader, jeg ved ikke, om den passer, da den skal til Grønland. Jeg syntes, den virker lidt høj. Men nu er det i hvert fald FILT!
    Hilsen
    Christine
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #9
    Elsebeth Gæst
    Hvor er den bare Sød altså

    Når den nu har været i maskinen, hvad lægger du den så over så den får den fine hovedform??


    -er ret nysgerrig , da jeg selv pønser på at prøve og lave en hue der ligner til min yngste søn.

  10. #10
    barkentin Gæst
    Hej, fandt den på www.garnstudio.com, men kan ikke komme på lige nu. Hvis du heller ikke kan, så har jeg den på udskrift og kan scanne den ind for dig. Faconen kom helt af sig selv. Jeg syntes, den er lidt for høj.
    Hilsen
    Christine
    P.S.
    opskriften hed SmåDrops nr. 12-47

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •