Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 16 af 16

Emner: Hvordan hæfter I ender?

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Sådan ser det ud når jeg laver det.

    h1.jpg h2.jpg

    Ikke alle tråde kommer med, så der bliver lidt at hæfte bagefter...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #12
    Eaonline Gæst
    Jeg har også haft problemer med at hæfte ender på et oldemor tæppe.

    Hver oldemorfirkant består på mit tæppe af 5 forskellige farver, så det vil sige, at der er en del ender der skal hæftes på hver firkant.
    Jeg hæftede enderne ved at hækle den næste farve over endetråden, og derefter hækle endefarven ind under nogle stangmasker fra dens egen farverække.
    Jeg har dog lavet mine firkanter i restegarn, så derfor varierer tykkelsen på tråden utroligt meget.

    Så mit resultat: at rigtig mange ender på mit tæppe er gået op, så at jeg nu ret ofte må sy dem fast, for at de ikke skal trævle hele tæppet op.

    Jeg har ikke hæklet oldemor firkanter siden, så jeg har endnu ikke fundet en løsning på enderne, men jeg tror nu også at mit problem var de forskellige tykkelser på garnet.

    Så en lille skrækhistorie herfra, mens jeg håber at du får bedre held med dit

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.855
    Jeg har heldigvis ikke de store problemer med det. Selvom det ikke er min yndlingsbeskæftigelse, så hæfter jeg alle enderne, når jeg er færdig med at strikke/hækle noget. Jeg kan ikke finde ud af at strikke/hækle enderne med ind, når jeg strikker/hækler.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Tak for alle jeres hjælpende indlæg - jeg tror jeg har besluttet mig for en kombination af forslagene: jeg tager tråden med under de næste 3 stangmasker og så efter jeg trådene til sidst også. Måske nok et stort arbejde, men jeg er lidt af en perfektionist, så sådan må det være...

    Et andet, også oldemorrelateret, spørgsmål er, hvordan hækler/syr I firkanterne sammen? Har forsøgt mig med hhv. at hækle sammen med fm, men det giver en "kant" på bagsiden. Jeg har også prøvet at sy med madrassting, men da er det svært at få grupperne af stangmasker til at sidde præcis overfor hinanden...
    Hvad gør I andre?
    - Carpe Diem! -

  5. #15
    Eaonline Gæst
    Jeg hæklede firkanterne sammen ved hjælp af fastmasker.

    Så jeg har ganske rigtigt en kant på bagsiden af tæppet, men jeg synes egentlig ikke at det gør så meget. Selv om min ide med tæppet var, at begge sider skulle være "pæne" sider.

  6. #16
    Nette Gæst
    Jeg havde også lidt svært ved at finde en pæn måde, at sy mine firkanter sammen, da jeg for et par måneder siden stod i den situation med mit tørklæde af firkanter.

    Jeg prøvede en masse forskellige ting, men ingen af dem synes jeg, så pænt ud. Til sidst gav jeg pokker i det, og syede sammen med ganske alindelige kastesting. Jeg lagde firkanterne sammen ret mod ret og syede så i bagerste maskeled. På den måde, kunne man slet ikke se sammensyningerne, og forkanterne så fra retsiden ud til, blot at være stødt helt op til hinanden.
    Det blev jeg ret tilfreds med.

    Nette

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •