Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 2 af 2

Emner: Dåbskjole - opskrift søges

  1. #1
    karinsusanne Gæst

    Dåbskjole - opskrift søges

    Jeg hæklede i 1970 en dåbskjole til min lillebror. Underdelen og kysen var sat sammen af en masse firkanter. Det var ikke helt de almindelige bedstemorsfirkanter, der var vist nok en slags blomst i midten af hver firkant. Bærestykke og ærmer var hæklet i luftmaskebuer, og jeg kan huske, at jeg hæklede den i ekstratyndt bomuldsgarn nr. 10 eller 12 fra mayflower (men jeg er ikke sikker på, at det var det originale garn til opskriften).
    Jeg kan ikke huske, om opskriften var fra et håndarbejdshæfte eller købt som en seperat opskrift, men jeg mener ikke, at den stammede fra et ugeblad. Senere blev begge mine døtre, i 1978 og 1980, døbt i samme dåbskjole. Desværre brændte mit hus ned i 1983, og der mistede jeg, blandt meget andet, både dåbskjole og opskrift. Nu skal jeg være bedstemor i november, og min datter vil gerne have, at jeg laver dåbskjole. Er der nogen, der kan hjælpe mig med en opskrift??? Allerhelst selvfølgelig den, som jeg hæklede den gang, men det er nok umuligt - men måske en anden, der er sat sammen af firkanter???

    Jeg krydser fingre og håber på hjælp - vh Karinsusanne

  2. #2
    Mosterkoster Gæst
    Hej Karinsusanne, håber at der er nogle der kan hjælpe dig med en opskrift. Velkommen til Rokken.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •