Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: vedligeholdelse af naturens flora

  1. #1
    pulmone Gæst

    vedligeholdelse af naturens flora

    Jeg elsker naturen. Fortiden er det lyngen som er i centrum. Men hvordan foreviger man feks. rønnebær - hyldebær så de kan bruges til dekorationer. Er der nogle der har nogle tops. jeg er ny i faget, men har sådanne en lyst til at lave noget kreativt af de levende planter.

    Hilsen fra Pulmone

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    skal det da lyde herfra, kan godt forstå du syntes det vil være skønt at bruge naturen, lyng kan man jo binde de smukkeste kranse af ...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    9330 Dronninglund
    Indlæg
    71
    og velkommen.


    Rønnebær kan dyppes i voks ved jeg.
    Jeg har ikke selv prøvet, men jeg har nogle gange lagt dem i fryseren for senere at bruge dem til juledekorationerne. De holder ganske vist ikke så længe på den måde, men ok.

    Hyldebær tror jeg ikke man kan vokse så de holder - de er jo meget bløde/saftige så jeg tror de vil rådne under voksen, men det kan selvfølgelig komme an på en prøve
    Mariane


  4. #4
    klasus Gæst
    Os' et og velkommen her fra.

    Jeg laver hvert år ca. 25 juledekorationer til mit firma, udelukkende af naturens materialer (undtagen sløjfer og lys selvfølgelig ). Derfor samler jeg sammen hele efteråret, og de ting, som fx bær, der ikke holder så godt, får en omgang elefanthud og det virker.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Skal også lyde fra mig Laver du tit dekorationer? Jeg tror heller ikke, det er muligt at konservere Hyldebær. Men Rønnebær ja på en af de nævnte måder.
    og Julemor

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •