Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Betræk til hjørnesofa

  1. #1
    brozen Gæst

    Betræk til hjørnesofa

    Er der mon nogen herinde, i Århus eller omegn, der kunne have lyst til at hjælpe mig med at lave et nyt betræk til vores hjørnesofa?

    Vi har overtaget en gammel slidt sofa hvor betrækket er gået i stykker. Pt, er sofaen dækket til med lagner, men jeg kunne godt tænke mig noget mere ordentligt. Kan sagtens selv sy en masse stykker stof sammen, men mangler nok en der kan hjælpe mig med et mønster og klippe noget stof til, evt. også sy det for mig!

    Skulle du have lyst, så sig til.... jeg er knald dygtig til at bage kage og brygge kaffe, så kom frisk

  2. #2
    Mosterkoster Gæst
    Ja, jeg bor desværre lidt langt væk, så jeg håber der er en der bor tættere på, der kan hjælpe. Ellers skal du lave mønster vha. gamle lagner, som du så kan lægge over sofaen og tegne mønster ud fra og ri sammen, så du er sikker på at det bliver rigtigt når du kommer til det rigtige stof.

  3. #3
    OPR1 Gæst
    Jeg er desværre kronisk uvenner med en symaskine, så min hjælp vil være det samme som ingen hjælp, men ideen med lagnerne som Mosterkoster nævner, er rigtig god

  4. #4
    Nette Gæst
    Jeg kan godt sy og bor selv i Århus, men jeg har altså aldrig begivet mig ud i sådan noget betræk, og slet ikke til en hjørnesofa.
    Kan man ikke købe et i Ikea? Det ville jeg selv have gjort.

    En ompolstring professionelt er hamrende dyrt, og kan sjældent betale sig, med mindre man virkelig er glad for sit møbel.

    Nette

  5. #5
    brozen Gæst
    situationen er den at det er en gammel sofa vi har overtaget. I tidernes morgen blev den købt i Ikea, men de fører den ikke mere, hvorfor man ikke kan købe betræk til den mere. Og de er holdt op med at sælge standard betræk... så øvøvøv

    Hvis nu man ikke nødvendigvis behøver nyt betræk, nogen der har nogen ideer til hvad man kan gøre så det ser pænt ud?? Lige nu er jeg langt fra tilfreds med den måde sofaen tager sig ud "betrukket" med lagner!

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg kunne godt hjælpe dig, har ombetrukket indtil flere stole ret mange faktisk.
    Men min ryg kan ikke klare det mere.
    Som det første er det MEGET vigtigt at du piller stoffet af, så det er helt, for det skal du bruge til mønster til det nye stof.

    Dernæste er det "bare" at ligge det gamle mønster på det nye stof, og klippe, nu ved jeg ikke om der er løse hynder med mere, så det er lidt svært at fortælle noget, så frem med et billed.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #7
    dyhr-kostow Gæst
    Hvis du kan lægge et billede ind af sofaen, så er det lidt nemmere at komme med nogen fif...

    Jeg har lavet flere forskellige betræk til sofaer, så måske vil jeg gerne hjælpe dig, men jeg vil meget gerne se din sofa, inden jeg lover dig noget :-D

  8. #8
    brozen Gæst
    Ligger et billede ud af sofaen i løbet af weekenden....

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •