Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 7 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 68

Emner: Hvis I engang kommer til Thy

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833

    Hvis I engang kommer til Thy

    Hvis I vil nordenfjords, så kan jeg godt anbefale jer, at besøge Thy - som jo også er vores første nationalpark nu.

    http://www.visitthy.dk/danmark/da-dk...istforside.htm

    De er vist ikke helt færdige med at forny sitet på turistkontoret.

    Der er massevis af dygtige kunsthåndværkere, gårdbutikker, museer, flere gallerier, bunkermuseet i Hanstholm, de sorte huse i Agger, Heltborg museum (hvor der tit er en spændende udstilling), pakhuset i Krik (hvor der er en permanent udstilling i stueetagen om Grønland og udstillinger med forskellige lokale kunstnere i de 2 andre etager).

    Måske I kan finde mere her:
    http://www.visitnordjylland.dk/danma...pe-forside.htm#
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833

    Hvis I engang kommer til Thy

    Hvis I engang kommer til Thy, så skal I tage Sindrup og besøge "Lunaria" og "Danas Have". Stedet ejes af Gunnar Iversen og Susanne Tvermoes/Tvermose. Han har lavet en viking/teutoner udstilling i haven og hun laver billeder af alt, hvad hun kan finde i naturen som f.eks. små kviste og blade. Alt hvad hun kan finde. Og hvis I også vil besøge en gårdbutik med håndarbejde/garn, så ligger Ågården kun nogle få km. syd for Hurup på Refsvej.

    Hundeuld! Jeg kan ikke stå for dine sjove, små huse af strandingstømmer! Den er virkelig sjov!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det er da dejligt.. vi skal op til sommerhus i Humlum igen, og så kan du tro vi skal ind og kigge i den have og gårdbutik... Kan du fikse den nøjagtige adresse, så GPS`en kan finde stedet.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Lunaria ligger Sindrupvej 5, Sindrup. Når I har passeret Draget (den smalle tange/dæmning mellem Thyholm og Thy), så kommer der en vej til venstre, hvorpå der står: Sindrup.

    Ågården ligger: Korsgårdsvej 1. Det er syd for Hurup ud ad Gammel Refsvej.

    Hvis de har åbent i det indendørs loppemarked i Floulev (Thyholm - lige ud til hovedvejen), så er det også sjovt at besøge det og se alle standene med mange forskellige ting.

    Og hvis Grønland også har interesse, så besøg pakhuset i Krik (mellem Vestervig og Agger). Hele stueetagen er en permanent udstilling om Grønland. I de 2 andre etager er der skiftende udstillinger med lokale kunstnere. Det ligger på Krikvej med en flot udsigt ud over Limfjorden. Det er en stor gul bygning med røde vinduer (de gamle pakhus låger/porte).

    Jeg kunne jo blive ved! Heltborg Museum, Skårhøjvej 15, Heltborg (et par km. øst for Hurup). Der er udstillinger af kendte malere, landbrugsmuseum m.m.. Tegneren/maleren Ellen Raadal har tegnet min mors hus engang for mange år siden. Så hvis I ser et litografi (tror jeg nok, det hedder), der hedder "Lille ejendom i Svindborg", så er det min mors hus.

    Her er et link til turist information om Thy! Alt, hvad man gerne vil vide om Thy. Under "oplev Thy", under Thy for voksne" kan man finde kunsthåndværkere og gallerier. Under "det historiske Thy" finder man vigtige bygninger, kirker, museer osv...

    I skal næsten også en tur op i Lodbjerg Fyr (hvis I kan gå på trapper). Det er et meget ensomt beliggende fyrtårn midt inde i Lodbjerg Klitplantage. En lang grusvej fører ned til fyret. Oppe i toppen af fyret kan I nyde udsigten ud over det store øde areal mellem Lodbjerg og Lyngby. Det er et stort vandre område med klitter og hede. Man skal nogle km. ud ad det store hjulspor, der er redningsvejen til man kommer til et andet hjulspor, der går øst-vest, der drejer man til venstre og finder en sti gennem et udtørret vandløb. Sådan kommer man ud på stranden der. Klitterne har meget stejle skrænter, så man kan ikke komme op fra/ned til stranden ad klitterne.

    Og når I er ved fyret og plantagen, så skal I også besøge Lodbjerg Kirke, der kun ligger et par km. fra fyret. Den slås med Venø kirke om at være Danmarks mindste sognekirke.

    http://www.visitthy.dk/danmark/da-dk...istforside.htm

    Jeg har holdt ferie i Thy siden jeg var næsten 5 år. Så hvis jeg ikke kender Thy, så er der ingen, der kender Thy. Og jeg er en Thypige, da jeg jo ikke er en indfødt Thybo.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Herligt StrikeLene, det vil jeg tage med mig...

    Flytter lige de her indlæg for sig selv, så andre kan se dem hvis de skal på de kanter..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Der er bare så mange ting og steder man kan besøge og se i Thy. Også i Thisted, Hanstholm (og i det hele taget både langs Vesthavskysten, men også ved Limfjorden, der er østsiden af Thy). Der er Også Kirsten Kjærs Museum - jeg tror, det ligger ved Frøstrup, som er nord for Thisted ved den gamle hovedvej. Og der er jo både Vejlerne og det store Hanstholm reservat, hvor man kan se dyr. Især kystvejen syd for Hanstholm holder jeg særlig meget af. Når I kommer kørende, så har I Vesterhavet på den ene side og Hanstholm reservatet på den anden side lige før/efter Hanstholm (alt efter hvilken vej man kommer fra).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Lige nu sidder jeg på mit værelse hjemme hos min mor - kun ca. 6 km. fra Vesterhavet og Lodbjerg Fyr (som blinker til os om natten).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Uha der gad jeg godt være...finder du noget nyt, må du endeleig skrive det... her i huset holder vi meget af at gå ud og se hvad der rigtig sker rundt omkring.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    En strikkegarns butik der støtter varmestuestrik ligger her..

    Butik 1000 ting
    Thylandsgade 20
    7755 Bedsted

    Bente hedder ejeren

    Der skal jeg ind næste gang jeg kommer på de kanter..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Ja, den kender jeg godt!
    Der er også en sjov hobbybutik på gågaden i Hurup, der hedder "Fra mus til elefant". Den ligger ca. midt på gågaden på venstre side, når man går op mod stationen/jernbanen. Der kan man få alt fra garn, fiskestænger og sjove småting til hobbyen + sjove skilte, nøgleringe og andre sjove ting. Den er helt sikkert et besøg værd.

    I Thisted er der også en hobbybutik, når man går fra Storetorv og ned mod havnen i den ende af gågaden. Den ligger på højre side. Men de er lidt pebrede med deres garnpriser. Jeg har dog set Kauni garn der. Så nu ved jeg også, hvordan det ser ud.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 1 af 7 12345 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •