Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Hulmønster - lidt hjælp.

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388

    Hulmønster - lidt hjælp.

    Jeg sidder og strikker på swallowtail sjalet fra interweave knits. Men det driller mig altså. Jeg kan sagtens finde ud af mønstret men indimellem så får jeg gjort noget forkert så jeg mangler en maske eller har en for meget. Nu sætter jeg så en hjælpetråd ind på hver 6 omgang men er der ellers noget jeg kan gøre for at "støtte" mig selv lidt? Er det ren øvelse om man får pillet masker op eller taber omslagene? Jeg er helt vild med resultaterne når jeg endelig får hulmønstre færdige men det koster mig altså også en masse anstrengelser og utallige ture til frøbrønden.
    Zuzzan

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4640 Faxe
    Indlæg
    58
    Hej zuzzan

    Jeg laver mange sjaler med hulmønster, og jeg vil bare sige:

    TÆL, TÆL, TÆL, TÆL....
    og koncentrer dig.

    Jeg bruger maskemarkører for hver gang et mønster skal gentages, og jeg tæller maskerne mens jeg strikker så jeg hele tiden er sikker på at det passer. Hvis man opdager en 'bøf' på vrangpinden eller når man næste gang skal have mønsteret til at passe mellem 2 maskemarkører, så kan det sagtens lade sig gøre at redde den uden at skulle pille op.
    Hilsen Bakkely

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    med hjælpetråd mente jeg vist i virkelighedne livline. Jeg sætter en anden farve tråd igennem alle maskerne således at jeg - hvis jeg får lavet tossestreger - kan rive op dertil og så sidder maskerne nydeligt på tråden lige til at samle op..
    Zuzzan

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Hej Zuzzan.
    Det er sådan et flot sjal - det vil jeg også lave en vinterdag/ -uge. (grin)
    Maskemarkører, tæl, og så vil jeg høre om du strikker den efter diagram eller tekst? Nogle gange hjælper det at sammenligne de to ting. Jeg ved at "knitting Daily" lige har haft det i download - free, men kun i 30 dage. Der var diagram med.

    Får vi ikke lige et billede at starten?
    Strikke Marie

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Jeg strikker efter diagram og som sagt forstår jeg fint hvad jeg skal men slå ommerne driller mig. De forsvinder vilkårligt. Billede må vente. Vores kamera er så besværligt men det skal nok komme :o)
    Zuzzan

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Min tålmodighed slap op igår. Jeg trevlede det hele op og nu ligger det og skammer sig lidt. På en eller anden måde fik mine livliner arbejdet sig ud og så snart jeg opdagede det gik det galt. Jeg tror det ligeså meget er at jeg bliver nervøs for det skal gå galt og så GÅR det galt for mens jeg troede mine livliner sad fint var der ingen problemer. Nu ved jeg så at jeg skal binde knuder på dem men lige nu ligger det altså bare. Jeg stikker et eller andet med strikkepinden hvis jeg skal se på det mere lige nu *g* Jeg har også en fødselsdagssok der skal være færdig og mine små dværge. Jeg skal ind og købe fyld idag så hurra måske jeg snart kan prale af en Brøndby dværg. Måske lidt utraditionelt men hey.. den er til en stor fan.
    Zuzzan

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.855
    Jeg bruger sommetider ganske alm. sikkerhedsnåle! De kan flyttes op efterhånden som man får strikket flere omgange.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •