Hej Alle Maskinstrikkere

Jeg var i weekenden på et loppemarked hvor jeg var så heldig at finde en strikkemaskine. Måtte da lige høre manden om hvad han skulle have for den. Han bad mig komme med et bud og fræk som jeg er så sagde jeg 50 kr. Han trak længe på det men sagde så ok. Så jeg har købt mig en brugt strikkemaskine for 50 kr....weeiii.... Ind bag i bilen og hjem og se hvad jeg havde købt. Efter den blev rengjort er den nu mindst 100 kr værd ;-)

Men....der mangler nogen dele til maskinen. Der er en slæde som kører fint hen over maskinen. Men den kan ikke strikke...øv øv....der mangler (jeg er ikke så god til de rigtige betegnelser for maskinens dele men prøver mig frem) den der forsats hvor de to koste og der hvor garnet skal ind i sidder. Så mangler der en tæller og det der øverst på stangen hvor garnet kommer fra. Stangen er med.

Hvor kan man få sådanne reservedele til en maskine, måske også en instruktionsbog og hvad er det med de hulkort som jeg kan se når jeg søger på denne model at der måske også mangler.....????

Jeg har gået på håndarbjedsskole i et år og har fået undervisning i maskinstrik men er ikke en ørn til det men syntes det er sjovt. Så kan lidt men ved ikke så meget om de forskellige maskiner og dermed heller ikke den jeg selv har anskaffet mig....kan den strikke huer, sjaler, strømper og tørklæder???

Det er en royal empiral knitmaster 305 jeg har fundet mig.......

Kan det betale sig at købe de dele jeg mangler eller er det bedre bare at købe en brugt hvor alt er med i f.eks. den blå avis???

Håber nogen kan hjælpe mig med alle mine spørgsmål.......

Med Venlig Hilsen

En glad nybagt strikkemaskineejer