STRIK SAMMEN FLETTE SJALET.
= et mønster vi strikket på samme tid, så vi kan hjælpe, hvis problemer.
http://www.rokken3.dk/forum/attachme...1&d=1291475084 Rita`flettesjal, strikket i Regia hand-dye Effect pind 4,5.løbelængde på 420 m/100 g.Sjal vejer ca. 230 g og der er gået ca. 966 m.
Nu har jeg efterhånden sendt opskriften til mange, og jeg har fået en del spørgsmål omkring "strik-sammen"
Mange har spurgt og den er svær at strikke, Nej,( men svært det er jo relativt). DEN er ikke svær...... husk vi hjælpes.
Det spændende og sjove ved dette sjal, er fletningen, og det kræver lidt tid og tålmodighed. men svært,NEJ.
Strik-sammen er ingen konkurrence - nogle bliver færdig på en dag, andre på en måned og andre igen bruger et år - sådan er det og det handler om at hygge sig og måske prøve noget nyt, som man ikke tidligere har haft mod på at kaste sig ud i. Man har jo altid de "hurtige" at støtte sig til ik'
Vi kan hjælpe hinanden, og jeg håber at I vil vise foto.
Skriv også gerne hvilket garn I strikker i og pind str. evt, færdig mål.
Glæder mig til at se rigtig mange flotte og forskellige sjaler.
Husk dette sjal kan strikkes i mange forskellige garner,
brug det du lige har ligende, der går ca. 1ooo m til sjal str. 170 x 75 cm.
men du bestemmer selv hvor stort det skal være.
Vi er nu 33 Deltager.
Jan Jac
palmela
Inger1
Rita
Lykketrold
mette G
Brumby
Susoe
flor61
Jonet
Superbedste
Tessie
Lund
Bms
Inka
musse
grh
Krusemullen
MetteG
D. Sand.
Katharina.
Asta.
Linda-M.
Lilli.
TuridB.
frunielsen.
Jettepb.
lenemormeinild.
strikkebirgit.
Mie ravn.
Ljungman.
Syslesanne.
Skulle jeg have glemt nogen? så skriv pb til mig.
Skriv hvis du ønsker at være med eller ønsker opskriften.
RIGTIG GOD FORNØJELSE MED SJALET.
Færdig flettesjal 005.jpg
Mit første flettesjal strikket i Merino extra fine, pind 3,5 måler 170 x 75 cm.Et meget fast sjal.
Flettesjal 3.jpg Flette sjalet 3 001.jpgFlette sjalet 3 006.jpgFlette sjalet 3 007.jpg[ATTACH]glatstrikket fl.sjal 140 x 58 cm. 100 g.jpg[/ATTACH]
Dette laver jeg som et tørklæde, lidt mindre som det første.Strikker i Hot Socks spectra. pind 4. løst og let.
strikker glatstrikning, med lidt hul mønster i det øverste stykke.Laver kant maske langs flette stykket,og har forlænget frynserne med 3 masker. det er der ikke i mønstret.
Ønsker du opskrift send din mail adr, pr. pb til mig.
Det er det samme sjal, blot er foto taget med forskellig lys. så farven er ikke god.det sidste foto er det der passer best. Tørklædet Måler 140 x 58 cm er strikket af 1 nøgle = 100 g. Pris 50 kr. i alt.