Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 8 af 12 FørsteFørste ... 456789101112 SidsteSidste
Viser resultater 71 til 80 af 112

Emner: Pretty as a peacock

  1. #71
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Jeg er nu nået til pind 22 og det er vist sengetid. Men når jeg nu læser lidt videre i opskriften - hvilken forskel er der så på f.eks. i pind 4 "2 rla sm-1r-2lmo" og så f.eks. i pind 24 "1 rla-1rla-1r-2lmo" ???
    Knus Rita

  2. #72
    HKangora Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Rita Se meddelelser
    Jeg er nu nået til pind 22 og det er vist sengetid. Men når jeg nu læser lidt videre i opskriften - hvilken forskel er der så på f.eks. i pind 4 "2 rla sm-1r-2lmo" og så f.eks. i pind 24 "1 rla-1rla-1r-2lmo" ???
    Det der har jeg også lurt på, men har vist noe om hvordan maskene "strikkes". Så blir vist en forskjell, fikk også et annet lurt råd.
    Ikke tenk, bare strikk

  3. #73
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Min idé er, at i pind 4 tager man 2 ret løs af - trækker den 1. løse maske over den 2. - strikker 1 r og trækker den løse maske over retmasken.

    pind 24: 2 ret løs af - 1 r - træk de 2 løse masker over retmasken.

    Sådan har jeg dog ikke gjort, men tror ikke, det giver den helt store forskel.
    Knus Rita

  4. #74
    Gertrud Gæst
    Hejsa.
    Jeg har også opskrift liggende og købte i går ganr til sjalet hos Ho Strik.
    Når jeg er færdig med min Diva af Hanne Falkenberg, så skal jeg vove mig udi dette smukke sjal. Vender tilbage, hvis jeg har brug for hjælp.
    Tak for orienteringen om rettelserne til sjalet.
    Kærligst Gertrud.

  5. #75
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Der er meget stor forskel på det færdige resultat om man tager 2 r la sm osv eller 1 r la 1 r la...osv. Ved den første: Her lægger maskerne sig til rette således at den ene ligger under den anden og det kun ser ud som en enkelt indtagning. Ved den anden: ligger maskerne sig nærmest ved siden af hinanden, og "drejer så i retning mod venstre" - er brugt ved f.eks.påfugleøjnene for neden i øjet.
    Jeg tænkte også, at det var lige meget men det færdige resultat er noget pænere, når maskerne følger mønsterets dele. Så jeg pillede op og lavede det om.
    Hilsen Strikke Marie

  6. #76
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Strikke Marie. Vil det sige min forklaring er rigtig på forskellen? - og jeg piller det ikke op. Sådan er dette sjal bare! Det øverste af sjalet er sort.
    Knus Rita

  7. #77
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Herlev
    Indlæg
    167
    Det er et utroeligt flot sjal og jeg er super fristet men men men..... jeg har lige en bluse jeg skal have strikket først. Tiden er ikke lige til at sidde i 100% ro med strikketøjet når man har 2 børn hvor den ene er knapt 4 måneder og 100% ammebarn. Jeg har da nogle timer når hun sover men der er jo også lige alle de huslige opgaver. Jeg tror jeg nyder jer andres sjaler og venter til vinteren hvor jeg måske kan finde noget mere ro til projektet. Held og lykke til alle jer som er igang - jeg glæder mig til at se det færdige resultat.
    Varme rokke-kram
    Connie

  8. #78
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    2 rla sm - 1 r - 2 lmo : Strik som om du skal strikke to masker sammen men tag dem kun løst af pinden og lad tråden være bagved. Strik den næste maske ret og tag så de to løse masker over den strikkede maske på een gang. På denne måde lægger maskerne sig centralt ovenpå hinanden.

    1rla - 1rla - 1 r - 2lmo : tag 1 maske ret løs af, tag den næste maske ret løs af, strik 1 maske ret og træk de to løse masker over den strikkede på een gang. Her lægger maskerne sig så de følger mønsterets form.

    Jeg kan huske at jeg strikkede den centrerede dobbelte indtagning på Jaywalkersokkerne, og i den forbindelse var inde og kigge strikkevideoer. Det er en rigtig pæn indtagning af tre masker.

    Er ikke taget på ferie endnu, da jeg blev lagt ned af en gevaldig halsbetændelse den anden dag, men idag skal vi afsted, hvis det skal være..........
    Vi har dog ændret planerne fra Nordjylland til Kerteminde. Så er det nemmere at tage hjem, hvis jeg ikke kan holde varmen.Men det går bedre - jeg kan da strikke igen

    Hilsen Strikke Marie
    Sidst redigeret af OPR1 : 24-11-2008 kl. 16:52

  9. #79
    Mosterkoster Gæst
    Rigtig god bedring og god ferie til dig strikkemarie

  10. #80
    Tilmeldingsdato
    08 Sep 2007
    Geografisk sted
    Vestjylland
    Indlæg
    57
    er der nogel der kender et andet sted hvor jeg kan købe opskriften...? kan nemlig se at der er feirelukket på: http://micorbis-shop.dk og jeg ville gerne have opskriften snart... da det er min veninde der skal strikke det til mig. og hun har ferie fra i dag.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •