Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 5 af 12 FørsteFørste 123456789 ... SidsteSidste
Viser resultater 41 til 50 af 112

Emner: Pretty as a peacock

  1. #41
    Nette Gæst
    Ih, hvor blev det flot!


    Mon ikke veninden bliver glad for det. :-)


    Nette

  2. #42
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Så er sjalet spændt ud, og der er rettet lidt på udspændingen. Der var lige lidt med øjemålet. Havde ikke tid til lineal og alt det grej.
    Ja, den blå farve udendørs er snyd. Det er lyst petrol/mintgrønt i virkeligheden. Den veninde der skal have det er meget lys og går ofte i den farve, så jeg håber den passer hende.
    Der er lidt detaljer.

    Pretty as a peacock 009.jpg

    Pretty as a peacock 011.jpg

    Pretty as a peacock 013.jpg

    Pretty as a peacock 015.jpg

  3. #43
    jannie Gæst
    [quote=Strikke Marie;119149]Så er sjalet spændt ud, og der er rettet lidt på udspændingen. Der var lige lidt med øjemålet. Havde ikke tid til lineal og alt det grej.
    Ja, den blå farve udendørs er snyd. Det er lyst petrol/mintgrønt i virkeligheden. Den veninde der skal have det er meget lys og går ofte i den farve, så jeg håber den passer hende.
    Der er lidt detaljer.

    wauuuuuuuuuu siger jeg bare Det er kanon flot Tak for detaljerne Det har da været et kæmpe arbejde at strikke

  4. #44
    broderisten Gæst

    når nu talen er om påfugle

    vil jeg fortælle dig om den gamle persiske legende, der fortæller om, hvordan den førte sig frem i Paradis og pralede af sine flotte fjer, ja den blev så indbildsk, at den svingede sin hale under Vorherres næse og knejsede med nakken lige foran Vorherre selv. Da den havde opført sig sådan et stykke tid, blev det alligevel Vorherre for meget, så han tænkte på at gi' den en lærestreg. Næste gang den så kom svansende og syngende ned gennem alleen i Paradis, standsede Vorherre den. Den ænsede knap nok at Vorherre talte til den og spankulerede nynnende videre. Så råbte Vorherre til den: 'Dit tåbelige kræ, jeg skabte dig som den smukkeste af alle fugle og gav dig tillige den yndigste sangstemme, men fra nu skal du kun have dine fjer, for jeg nyder stadig synet af dem, men hver gang du åbner dit næb for at synge om kap med nattergalen, skal der kun komme en hæs skratten ud af det.' På den måde fik påfuglen sin hæslige stemme.

  5. #45
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Tusind tak, Broderisten.
    Man skulle tro, du var tankelæser. Jeg eeeeeelllllllllsker legender og fabler, eventyr og historier. Mens jeg hæftede ender udtænkte jeg, hvor jeg skulle søge efter viden om denne smukke fugl? Jeg vil så gerne skrive lidt på det kort fødselaren skal have, idet hun er ligeså "pjattet" med den slags. Så det er allerede noteret.
    Strikke Marie

    Jannie: Jeg synes ikke det er et stort arbejde som sådan. Det tog tre uger, men bevares, det er ikke et tv - strikketøj. Men det var stjernesjalet jo heller ikke de første par gange.
    Jeg elsker udfordringer, og det har da været det mest avancerede strikketøj, jeg har haft - koncentrationsmæssigt. Men det er jo det man lærer af. Det var mit første lace projekt, og bortset fra den dumme fejl, hvor jeg ikke havde tjekket det synsmæssigt, så er der ikke noget, der ikke har kunnet reddes på den efterfølgende pind (når der manglede masker f.eks. - så vidste jeg der var fejl)
    Jeg vil betegne det som en slags "strikke Soduko" - hjernen holder ikke pause, når man strikker sådan noget.
    Strikke Marie

  6. #46
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    Super flot sjal du har lavet Strikke Marie, den veninde hun er bare heldig, at komme til at eje det.
    Mvh. Marianne

  7. #47
    jannie Gæst
    ja soduko kan jeg heller ikke finde ud afså sådan et sjal vil jeg slet ikke turde give mig i kast med men jeg tager af for jer som strikker det for flot ser det ud

  8. #48
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Tak skal I have alle for de smukke ord.
    Jeg glemte lige at sige, at garnet er så blødt så blødt, nu det er skyllet op - så for at det ikke skal gå som det plejer, har jeg lagt et lagen over, idet min kat ikke kan stå for nyudspændte strikkerier. Den kan altid få sig sneget op på mindst et hjørne...........
    Strikke Marie

  9. #49
    Rysse Gæst
    Fantastisk flot sjal. Jeg er dybt imponeret. Hvor er din veninde heldig. Jeg er sikker på at hun værdsætter det.

  10. #50
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Sikke et flot sjal, Strikemarie!

    Ja, det er rigtigt! Påfugle lyder nærmest som mjavende katte.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 5 af 12 FørsteFørste 123456789 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •