Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 12 FørsteFørste 12345678 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 112

Emner: Pretty as a peacock

  1. #31
    Mosterkoster Gæst
    Jeg modtog opskriften i går, så nu skal jeg også i gang. Det må dog vente lidt, for hvis man skal koncentrere sig er det vist ikke lige í disse Tour de France tider.

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Strikketøsen: du skal kigge under Hjertegarn, og så under Alpaca Silk. Så det kræver jo at man ved det er et Hjertegarn´s produkt.

    Løbelængden er ca. 167 m, og der anbefales p. 3. (Jeg bruger 3½, men strikker stramt).
    Det er skøøøønt garn. Virkelig et godt produkt.

    Mosterkoster: Nej bild endelig ikke dig selv ind at du kan strikke dette sjal til "Touren". Det vil give alt for mange ærgelser. Men der er jo også pauser ind i mellem etaperne.
    Glæd dig.

    Strikke Marie

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Så er Peacock sjalet færdigt - men jeg mangler at blokke det.
    Det er blevet rigtig godt, og sidder fantastisk på skuldrene - glider ikke ned.
    Jeg har været 3 uger om at strikke det, og der er brugt 7 nøgler Alpaca Silk fra Hjertegarn (købt ved Ho Strik), og der er 31 g til rest af det syvende nøgle. Jeg har strikket på pinde 3½ - bare hvis nogle vil vide disse detaljer.
    Jeg har allerede fået bestillinger på flere............... og har da heldigvis købt lidt alpaca silk på udsalg fra Ho Strik. Nu vil jeg dog i haven de næste par uger, hvor jeg holder ferie.

    Sjalet er en gave til en veninde, der bliver 50 år i morgen, så jeg nåede det lige
    Strikke Marie

    Pretty as a peacock 006.jpg
    Sidst redigeret af Strikke Marie : 14-07-2008 kl. 13:47 Årsag: stavefejl

  4. #34
    jannie Gæst
    du nåede at strikke det smukke sjal Det kan godt være jeg spørger dumt men hvad betyder det at blokke det

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    28 Jul 2007
    Geografisk sted
    4230 Skælskør
    Indlæg
    146
    NØØJ - hvor er det blevet FLOT
    Dejligt du nåede at få det færdigt
    Fortsat god dag...
    Hilsen Lene.

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Hej Jannie.
    Det er da ikke dumt at spørge om.
    Når man har strikket et arbejde færdigt, kan man skylle det op og slynge det. Herefter lægger jeg det på håndklæder i min stue på gulvet, og starter en opspænding, så maskerne kommer til sin ret. Når der er sat nåle nok hele vejen rundt, så lader jeg det tørre med nålene i. Herefter kan nålene tages ud, og man har et meget "færdigt" og flot resultat at se på.
    Vil vise det senere.
    Strikke Marie

  7. #37
    jannie Gæst
    nå det gør jeg også selv Vidste bare ikke det hed sådan

  8. #38
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikke Marie Se meddelelser
    ..... ......
    kan man skylle det op og slynge det. Herefter lægger jeg det på håndklæder i min stue på gulvet, og starter en opspænding, så maskerne kommer til sin ret. Når der er sat nåle nok hele vejen rundt, så lader jeg det tørre med nålene i. Herefter kan nålene tages ud, og man har et meget "færdigt" og flot resultat at se på.
    Vil vise det senere.
    Strikke Marie
    Strikke Marie,

    Sikke et smukt sjal, du har "tryllet" frem - garnets farve vænner man sig altså til - den er rigtig smuk og er velegnet til at se mønsteret i ..

    Må jeg spørge, om du bruger mere end et håndklæde til at blokke sjalet på, når du er færdig - eller bare et meget stort ét?
    Sidst redigeret af strikketøsen : 14-07-2008 kl. 18:16 Årsag: Tilføjelse ...

  9. #39
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Strikketøsen:
    Jeg har to badehåndklæder - ikke badelagner men sådan en mellemting. Jeg har nægtet familien at bruge dem, da vi her i huset skal vaske alle håndklæder efter een gangs brug pga eksem, så det er jo noget miljøgrisseri, hvis der kun kan være to i en maskine med vasketøj. Men anvendelsen her er jo rigtig god, og de behøver ikke vaskes hver gang.
    Strikke Marie

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    viby sj
    Indlæg
    286
    hvor er det blevet smukt

    jeg synes farven er god, da det er let at se mønsteret, det kan godt være svært i mørkt garn.
    hilsen Tina

    hvad skal jeg nu finde på

Side 4 af 12 FørsteFørste 12345678 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •