Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 12 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 112

Emner: Pretty as a peacock

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    viby sj
    Indlæg
    286
    hvor er det flot !!!
    jeg fik mønsteret hjem igår og HVOR SER DET BARE SVÆRT UD.
    men det er måske bare til man sidder med det i hænderne.
    hilsen Tina

    hvad skal jeg nu finde på

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Luffedreng.
    Det er ikke svært - tro mig, men der skal tælles. Hellere en gang for meget end for lidt. Det sparer meget tid og tænders gnislen.
    Husk at de fleste vrangpinde er vrang bortset fra kantmaskerne, så det er stort set kun forsiden, du skal holde øje med.
    Når du strikker mønsteret vil du opdage at det "giver sig selv" mange steder. Man ser næsten øjeblikkeligt, hvis der er en fejl.
    Personligt synes jeg det første diagram var det mest vanskelige af diagrammerne. De andre kører bare - men hold pauser, når koncentrationen ryger. Det betaler sig.
    Det er et skøøøønt strikketøj.........men vi kan jo ikke sidde der dagen lang.......der er så meget at lave i haven....med sommerfester og alt det andet, der er gang i. Men et par pinde eller mere hver dag, så skrider det alligevel fremad.
    Husk at tjekke rettelser i mønsteret på Micorbis´hjemmeside. Der er nogle stykker.
    Hilsen Strikke Marie

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    viby sj
    Indlæg
    286
    strikke Marie
    ja sådan er det jo tit når man ser sådan en opskrift, man tænker : det finder jeg aldrig ud af !!
    men når man så kommer igang går det bedre.

    tak for oplysningerne om fejlene i opskriften, jeg synes der er mange ?
    hilsen Tina

    hvad skal jeg nu finde på

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Så er der lidt nyt fra strikkehjørnet her. Status. p: 182. Ikke spændt ud.
    Desværre har jeg opdaget en fejl v. p. 162 - så nyd det for det bliver lige rettet. Jeg kender mig selv, og vil "se" den som det eneste hver gang jeg ser på sjalet.
    Det er dog stadig et fantastisk strikketøj og meget udfordrende for koncentrationen.
    Men der skal jo også plukkes hindbær, ribs, solbær, jordbær osv, så det kniber med at få tid til at sidde længe nok.
    Strikke Marie

    Pretty as a peacock 004.jpg

  5. #25
    ingeborg Gæst
    woooouuuw hvor er det flot

    At plukke bær er heldigvis også dejligt

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    Hold da op et flot sjal.
    Mvh. Marianne

  7. #27
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikke Marie Se meddelelser
    Jeg overvejer også at bestille mere alpaca silk til et par sjaler mere. Der er allerede flere, der har budt ind på et.
    Jeg købte Alpaca silk nogenlunde samme tid som dig. Husker du viste billeder af dit herinde, lige da jeg kom hjem fra byen med mit.
    Mit er/var til et tørklæde, som jeg startede på allerede samme dag, jeg købte garnet.

    Det er helt vidunderligt at arbejde med, og det er heller ikke sidste gang, jeg køber det garn. - Blødt, nemt at få pænt, og sikke en duft!...

    Nette

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    viby sj
    Indlæg
    286
    hvor blir det smukt og jeg kan rigtig godt lide farven.
    Jeg er nået til pind 123 og det går rigtig godt men kræver meget konsentration.
    strikkemarie,
    Var det en fejl i opskriften eller var det en fejl fra din side ?
    hilsen Tina

    hvad skal jeg nu finde på

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Nej, desværre var det nok min egen koncentration, der havde svigtet. Det var såmænd bare et sted, hvor jeg havde taget 2 dr r sm i stedet for 2 r sm.
    Min familie syntes det var pjattet at tage op så langt bagud, for man kunne godt have ladet det være, hvis det var..........men jeg skal give det i gave, så jeg vil jo gerne have det er ordentlligt. Gnæk, gnæk.
    Men pyt, jeg er næsten tilbage, hvor jeg slap. Skal være færdig til tirsdag d. 15/7.

    Du er da også nået ret langt Luffedreng. Jeg har erkendt, at når hjernen begynder at "hvile sig" og jeg skal kigge ekstra på opskriften....så er det tid til pause. Det betaler sig.
    Strikke Marie (der lige har fået en stor pakke alpaca silk fra Ho Strik idag)

  10. #30
    strikketøsen Gæst
    Det er synd for dig, StrikkeMarie, med den "lille" fejl - men jeg kender det alt for godt. Man vil kun kunne se "fejlen" - og ikke alt det rigtige udenom.

    Undskyld mit spørgsmål (og lige p.t. skal jeg ikke have mere garn, da jeg også lige har modtaget en pakke i dag fra Hostrik), men jeg sad og kiggede efter Alpaca Silk på Hostriks hjemmeside og kunne overhovedet ikke finde den noget som helst sted .. .. .. ? Skal jeg mon (igen) have nye briller?
    Først da jeg søgte på Alpaca Silk dukkede garnet op ... ...

    Men der stod ikke noget om løbelængde, som der plejer ved alle de andre garner.

    Desværre sker der dét, når man søger på noget bestemt, at man ikke kan se "linket" - altså under hvilken overskrift garnet befinder sig. Eller - æhh - jeg kan ikke .. ..

Side 3 af 12 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •