Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 112

Emner: Pretty as a peacock

Hybrid View

Foregående indlæg Foregående indlæg   Næste indlæg Næste indlæg
  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892

    Pretty as a peacock

    Så må jeg lige lave et hurtigt indlæg.
    Pretty as a peacock sjalet fås med dansk oversættelse hos:
    http://micorbis-shop.dk
    Det fås for ca. 50 - 60 kr incl. forsendelse, og det er pengene værd. Det er på kraftigt papir med farvebillede på forsiden, og ikke mindst - det er meget omfattende mht diagrammer og tekst. Der er begge dele, og vi snakker om rigtig mange sider.
    Det er en opskrift der er nem at gå til, og den er ikke svær, men kræver at man holder styr på hvor man er - og tæller. -og man skal helt sikkert lave mere end 1 af dem...............
    Der er fejl i p. 28, men det skulle være skrevet på hjemmesiden.
    Billeder kommer senere.
    Strikke Marie

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Uha den der må ryge på ønskelisten! Jeg tror nemlig lige præcis, at det er mønstret på en facon, som er min absolut yndlingsbluse, der ikke "lever" længere...
    og Julemor

  3. #3
    ingeborg Gæst
    Har du fået julekuller Zep?

    Strikke Marie taler om et sjal. Men trøjen er da også sød

    Jeg glæder mig til at følge dit arbejde Strikke Marie og tak for linket

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    28 Jul 2007
    Geografisk sted
    4230 Skælskør
    Indlæg
    146

    Det er bare så FLOT det sjal - WAUUU - er nu bestilt ( sammen med lidt andet )
    Fortsat god dag...
    Hilsen Lene.

  5. #5
    OPR1 Gæst
    Sjalet er godt nok flot men jeg fik det ligesom Zep - altså så blusen allerførst og faldt for den

  6. #6
    klasus Gæst
    Opskriften på blusen ligger her: http://micorbis.dk/Danish1/Underliv.PDF

    Hov - jeg er vist da på arbejde, men måtte liiige

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2007
    Geografisk sted
    Silkeborg
    Indlæg
    78
    Tak for linket. Så er opskriften bestilt. Hva med at lave en strik sammen som med stjernesjalet????
    Mange Rokkeknuz
    Inka56

  8. #8
    broderisten Gæst

    når nu talen er om påfugle

    vil jeg fortælle dig om den gamle persiske legende, der fortæller om, hvordan den førte sig frem i Paradis og pralede af sine flotte fjer, ja den blev så indbildsk, at den svingede sin hale under Vorherres næse og knejsede med nakken lige foran Vorherre selv. Da den havde opført sig sådan et stykke tid, blev det alligevel Vorherre for meget, så han tænkte på at gi' den en lærestreg. Næste gang den så kom svansende og syngende ned gennem alleen i Paradis, standsede Vorherre den. Den ænsede knap nok at Vorherre talte til den og spankulerede nynnende videre. Så råbte Vorherre til den: 'Dit tåbelige kræ, jeg skabte dig som den smukkeste af alle fugle og gav dig tillige den yndigste sangstemme, men fra nu skal du kun have dine fjer, for jeg nyder stadig synet af dem, men hver gang du åbner dit næb for at synge om kap med nattergalen, skal der kun komme en hæs skratten ud af det.' På den måde fik påfuglen sin hæslige stemme.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Tusind tak, Broderisten.
    Man skulle tro, du var tankelæser. Jeg eeeeeelllllllllsker legender og fabler, eventyr og historier. Mens jeg hæftede ender udtænkte jeg, hvor jeg skulle søge efter viden om denne smukke fugl? Jeg vil så gerne skrive lidt på det kort fødselaren skal have, idet hun er ligeså "pjattet" med den slags. Så det er allerede noteret.
    Strikke Marie

    Jannie: Jeg synes ikke det er et stort arbejde som sådan. Det tog tre uger, men bevares, det er ikke et tv - strikketøj. Men det var stjernesjalet jo heller ikke de første par gange.
    Jeg elsker udfordringer, og det har da været det mest avancerede strikketøj, jeg har haft - koncentrationsmæssigt. Men det er jo det man lærer af. Det var mit første lace projekt, og bortset fra den dumme fejl, hvor jeg ikke havde tjekket det synsmæssigt, så er der ikke noget, der ikke har kunnet reddes på den efterfølgende pind (når der manglede masker f.eks. - så vidste jeg der var fejl)
    Jeg vil betegne det som en slags "strikke Soduko" - hjernen holder ikke pause, når man strikker sådan noget.
    Strikke Marie

  10. #10
    jannie Gæst
    ja soduko kan jeg heller ikke finde ud afså sådan et sjal vil jeg slet ikke turde give mig i kast med men jeg tager af for jer som strikker det for flot ser det ud

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •