Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 39

Emner: spelsau- uld ??

Hybrid View

Foregående indlæg Foregående indlæg   Næste indlæg Næste indlæg
  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Fint det vil jeg glæde mig til, sidder nemlig og får en ide , hvordan man evt. kan skille det ad. Noget med et bord og skruesvinger og nogle gode grov karter.. ( skal nok tage billeder af det forsøg. )
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Fint det vil jeg glæde mig til, sidder nemlig og får en ide , hvordan man evt. kan skille det ad. Noget med et bord og skruesvinger og nogle gode grov karter.. ( skal nok tage billeder af det forsøg. )
    Hvordan gik det? Fandt I en nem måde til uld af spelsau-får?

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.847
    Kunne du ikke bruge sådan en bred redekam, man bruger til at rede trådene ud i trenden, når man skal væve?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Tja,... Hos mig er det endt med en blandingsrace Spelsau/Wenslydale - og lammeuld, der nu går og venter på at komme igennem kartemaskinen! ( Det ved de så ikke, lammene) Sådan for at undgå, beskidt vædder ham og dækuld!
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Tak for svaret - jeg slog Wenslydale op - sikke en pels.
    Hvilken slags kartemaskine? - også godt for maskinen, at den kun får ulden :-)
    Jeg faldt for en ham af spelsau med lange, bløde og RENE dækhår, men det er besværligt med de to forskellige længder og jeg er meget ny nybegynder. Heldigvis bruger jeg meget garn til indesko!

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Ja asta, weenslydale er en flot uld - men ikke letter at arbejde med - og slet ikke med kartemaskinen.

    Jeg havde engang et Weenslydale får, men det er en meget stor og tung race, jeg ikke kunne tumle med, hun væltede mig ganske enkelt omkuld, - og så gik hun og blev fed som en okse, da hun kunne skubbe en hvilken somhelt spelsau væk fra madtruget.

    Nu har jeg nogle lam, der måske er ca 30-40 % weensly og ca 60-70 % spelsau. De får ikke denne 30 cm lang lange uld, men tilgengæld har de ikke denne grove overuld.
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Sådan ser de ud nu... de små guldklumper
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Spelsauen
    varmestuestrikker

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •