Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Fixeringsmaterialer til maskinbroderi - hvad er til hvad og hvordan?

Hybrid View

Foregående indlæg Foregående indlæg   Næste indlæg Næste indlæg
  1. #1
    Tilmeldingsdato
    19 Apr 2008
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    115

    Fixeringsmaterialer til maskinbroderi - hvad er til hvad og hvordan?

    Ja, jeg banker på igen!

    Nu har jeg læst at flere bruger det tykke plastic som er vandopløseligt. Men både for plastic og andre materialer har jeg et spørgsmål. SKAL materialet spændes fast i rammen sammen med stoffet eller kan man sy det fast på stoffet hvor motivet skal være og så bare spænde stoffet fast i rammen?

    Jeg kommer til at sy en del motiver på fleece, dvs strækstof men slet som jersey for fleece er jo ikke så elastisk. Hvad vi I her anbefale for at det bliver super. Det skal være til lune sæt til ungerne til vinter. Jeg har noget mørkeblåt fleece som jeg så vil pynte.

    Skal jeg ha rivevlies UNDER stoffet, stoffet i midten og plastic for oven?

    Jeg har godt nok nogle instruktioner, men de giver ikke alle de informationer jeg synes jeg har brug for så øhhh..... jeg spørger jer i stedet for.
    KH Lene Gammelmor

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    20 May 2008
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    12
    Hej. Prøv at kigge på denne side: http://www.emblibrary.com/EL/elproje...log=Elprojects

    Der er der vist, hvordan man broderer på fleece. Siden er på engelsk, men billeder viser, hvordan man gør, og hvilke materialer du kan bruge.

    Hilsen Dorthe

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    19 Apr 2008
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    115

    NU tager jeg mig altså sammen og studerer de links jeg får / har fået herinde.
    KH Lene Gammelmor

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    19 Apr 2008
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    115
    Citat Oprindeligt indsendt af sandy Se meddelelser
    hejsa

    Når jeg broderer på fleece så har jeg rivevlies under stof.. spænder disse to ting i rammen. og ligger det vandopløselige over.. det er nok bare at have der hvor broderiet er... jeg spænder altså ikke det vandopløselige i rammen.

    denne metode bruger jeg hver gang der broderes på noget hvor stingene kan gå ned i stoffet.. feks fleece eller håndklæder eller strik..

    mvh
    Sandy
    OK, det må jeg selfølgelig prøve men jeg har ikke helt forstået om du bare lægger plasticet mellem trykfoden og stoffet eller om du fæstner plasticet med nogle sting eller knappenåle.
    KH Lene Gammelmor

  5. #5
    Bianca-mus Gæst

    Hej.

    Hej med jer.

    Jeg er helt ny herinde, men har syet på broderi-maskine ca 3½ år nu.

    Jeg er gået helt over til vandopløselige matrialer, (lige på nær indersiden af ryggen af feks en frakke - der bruger jeg stadig rive vflies).
    ellers spænder jeg et lag solu-vflies i min ramme - sprayer lim på og sætter det jeg skal sy på herpå, hvis det er tykt stof eller noget med med tykt lud, eller løkker (feks. håndklæder) så sprayer jeg igen (eller bruger hæftefunk. i min maskine - rundt om det motiv jeg vil sy selvfølgelig MED det øverste lag).
    Øverst bruger jeg oftest den helt tynde vandopløselige plast, da man efter endt broderi nemt kan rykke overskydene plast af - jeg vasker nemlig aldrig mine broderier før jeg aflevere dem til den rette ejermand.

    Soluvflisen er også den eneste rigtige at bruge til FSL - til jer der gør det.
    Jeg har prøvet flere typer der er på markedet - men den bedste - og den der er nemmest og bruge er den fra freudenberg !!!

    Venligst
    Bianca-mus

  6. #6
    kreativtøs Gæst
    Hej

    juhu, nu virker mit program og min maskine. De links i henviser til i udlandet hvordan er det med betaling og valutaomregning ?
    Og bruger I altid vandopløselig ovenpå, jeg har indtil nu kun brugt stablisering under. Min maskine er en husqvarna orchidea.
    Samt vil jeg give et tips. links til engelske sider kan oversættes på gogle.

  7. #7
    jettereinhold Gæst

    Læs her er der nogen der ved hvor man køber det billigste vandopløseligt martrialee

    Er der nogen der ved hvor man køber det billigste vandopløselige martriale (og synåle)

    på forhånd tak

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •