Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 22

Emner: valket tasker

  1. #11
    Birgitma Gæst
    ok tak, det er fordi jeg gerne vil have en selv og så skulle jeg jo lige finde ud af om det var garn til det ene eller andet jeg skal købe

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Flot taske!! Har du egentlig stof-foer i?
    Mange hilsener

    Kastanje

  3. #13
    jannie Gæst
    jeg sætter foer i de fleste af mine tasker Her med denne har jeg dog ikke gjort det endnu men det kommer

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg har købt 3 nøgler "My world" uldgarn i Brugsen og 4 nøgler "Lima" Peru garn hos P&P i Vejgård. Og jeg har en rundpind i træ nr. 9 (80 cm). Men jeg skal nok have købt mig nogle tykke strømpepinde til at strikke bunden med. Jeg vil strikke bund og resten af tasken sammen med det samme. Så den bliver nok enten rund eller oval. Men jeg venter med at strikke den til senere. Jeg er godt klar over, at den skal være kæmpestor, fordi den krymper når den kommer i en vaskemaskine.

    Min veninde og jeg var inde hos P&P på Vejgård torv i dag og der så jeg en filtet/valket sok/sko og ved siden af hængte den anden sok/sko og den var ikke filtet/valket. Den svarede nok til en str. 46 - 50 i skostørrelse, mens den filtede/valkede var ca. en str. 38 - 40.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #15
    jannie Gæst
    her er så min sidst strikkede og filtet rygsæk
    Den skal også ind på min hjemmeside når jeg lige har fået
    syet for i den
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #16
    jannie Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af mikik Se meddelelser
    det er da bare nogle super flotte tasker, har aldrig prøvet at valke.
    Men vi vasker i vaskehus så gad vide om de maskiner er ligeså gode at gøre det i ?? aner det ikke ..
    Det gør jeg også Jeg vælger bare skyllemidlet fra og det funker fint så prøv du bare det

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    Skal til og igang med en taske, men kan kun finde strømpepinde nr.5 i skuffen, mon der sker noget ved det?????

    Skal lige have en sokkepause
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

  8. #18
    jannie Gæst
    jeg har strikket flere af mine på pind 5 - 5½ og 6 så det er sikkert ok

  9. #19
    annabell Gæst
    kreative tasker...Det ser rigtig godt ud og god farve sammensætning.
    Er også i gang med at kreere min første filtede taske...er meget spændt på resultatet . Det øverste prøver jeg at lave i perlestrik og det sidste glatstrik...

    Mvh Annabell

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    30 Sep 2008
    Geografisk sted
    St.Heddinge
    Indlæg
    45
    Lige en kommentar til filtede tasker.
    Valkede er det gamle ord for filtning. Jeg har lavet en del tasker med og uden for. Har erfaring med at jo løsere det strikkede er, jo mere filtet bliver det. Jeg strikker meget af Kauni, og ellers alt andet uld. Kauni bliver også flot hvis man strikker 1 tråd bomuldsgarn sammen med. Strikkehilsen Samu.

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •