Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 8 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 72

Emner: spindeklubben i Jylland

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    jeg kender ikke nogen der lige har forstand på rokker andet jer gavet her inde fra den fra gul og gratis koster 2000kr. Nu sider jeg og ser på en på den blå afvis malet sort til 375kr skal sælges på grund af plas mangel
    Lev livet vi har det kun til låns.

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nattrolden, du skal have en med der kender til rokke, når du intet ved, for du kan blive taget så grulig ved næsen. Der skal være 4 spoler til + spoletræ.. Hjulet skal være helt lige, ellers kan du ikke spinde en jævn tråd.
    Så tag en med ud og se på rokke.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    15 May 2008
    Geografisk sted
    ikast
    Indlæg
    79
    Hej Nattrold
    Det er noget af en jungle at købe rok.
    Jeg har selv for ikke ret længe siden haft nøjagtig de samme overvejelser som dig og vidste komplet INGENTING.

    Men som Inge K skriver er det godt a t låne bøger om emnet - du forstår kun det halve - eller måske ikke engang .....MEN du bliver en lille smule klogere ....!

    Ellers har Dytbåt givet dig et rigtig godt tilbud om at låne en rok...

    Når du har været her ( HVIS DU KAN VENTE SÅ LÆNGE ) ja så ved du meget mere og kan finde den rigtige rok.
    Jeg endte med at købe en spritny.. DET har jeg bestemt ikke fortrudt !
    Uldvarm hilsen fra Miira

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    jeg skal aller først lige høre om jeg kan få fri for arbejdet til at tage med. der næst vil jeg meget gerne låne en. Men det er min kæreste der er gået helt rokke i hovedet på ham. han syndes de er så flotte og det ser så hyggeligt ud når der er en der kan spinde på sådan en. Han har fundet en til 2000kr med det hele og karter og perfekt til brug siger konen. men ja jeg kan som sagt ikke vide om den er, og jeg har desværrer ikke nogen jeg sådan lige kender der har forstand på spinderokker desværrer for det lyder godt. alt medføljer selv karter sagde hun.
    Lev livet vi har det kun til låns.

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    15 May 2008
    Geografisk sted
    ikast
    Indlæg
    79
    Den kan sagtens være i orden til den pris. Men du kan rent faktisk få en ny til 2500, som er super. Det kostede den jeg lige har købt i RY.
    Uldvarm hilsen fra Miira

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    hold da op. jamen så er der snart ikke meget sparet. den han snakker om at købe til mig er håndlavet af en snedker lavet af rosentræ. hvor kan man enlig købe en ny hende hvis det nu er jeg bliver så bidt af rokken at jeg bare MÅ eje en
    Lev livet vi har det kun til låns.

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    15 May 2008
    Geografisk sted
    ikast
    Indlæg
    79
    Som sagt har jeg købt min hos "Garngalleriet" i Ry. Du kan finde Garngalleriet på nettet.
    Uldvarm hilsen fra Miira

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    Citat Oprindeligt indsendt af miira Se meddelelser
    Som sagt har jeg købt min hos "Garngalleriet" i Ry. Du kan finde Garngalleriet på nettet.
    tak miira
    jeg vil gå ind og lure
    Lev livet vi har det kun til låns.

  9. #29
    Vips_Amager Gæst
    Hej Nattrold.
    Du kan også finde ny Ashford til 2000,- her: http://spindelvaeven.dk/produkter/21-spin-_og_kartning/.
    Jeg har selv købt en Ashford traditional brugt for nogle måneder siden og har bestemt ikke fortrudt. Jeg gav 1300,- inkl 4 spoler/spoleholder samt karter og haspetræ. Der er jævnligt brugte på dba og gul og gratis.
    Hvis jeg var dig, ville jeg benytte dig af tilbuddet og låne en rok for at se, om det er noget for dig. Så ved du også meget mere om, hvad du vil have, når du skal ud og købe. Vil kunne bedømme, om en brugt rok er OK, eller hvilken af de mange nye modeller, du kan lide/egner sig til det garn, du vil spinde mest af (tyndt, tykt, midt imellem).
    God jagt,
    Vips - Amager

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    Jeg vil meget gerne låne en rok. Hvis altså jeg kan komme med på spinde dagen. Har lige ansøgt om at få ferie de to dage også da jeg går af på ferie om søndagen. så for mig er det fint begge dage hvis jeg får fri
    Lev livet vi har det kun til låns.

Side 3 af 8 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •