Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 8 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 72

Emner: spindeklubben i Jylland

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Alt hvad der har med uld at gøre tager tid når man er nybegynder, derfor synes jeg ikke vi skal blande for mange arbejdsgange ind i det - der skal være tid til og og måske endda

    - så vil jeg foreslå at finde en anden dato, hvor vi gør ulden klar til rokken, hvis der er interesse for det.

    Det skulle jo gerne være sådan at alle får noget ud af det - ikke at de går derfra og kun har opdaget at de har mere at lære end de troede, da de kom - det kaldes vist forvirret på et højere plan, tror jeg.
    Det får vi ikke mange nye af....

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    det er jeg med på men så er det bare lige problemet er. hvor pokker finder jeg det uld i snakker om "kartet flor" og en rok jeg ejer intet af det kun de redskaber man benytter til det når garnet endelig er færdig lavet.
    Lev livet vi har det kun til låns.

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Se nattrolden her står en rok.. men det er jo lidt langt væk, du kender ikke en der kommer forbi Odsherred og kan hente den...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    15 May 2008
    Geografisk sted
    ikast
    Indlæg
    79
    Citat Oprindeligt indsendt af Nattrolden Se meddelelser
    er det også for helt ny begynder som aldrig har rørt uld andet end som en tynd strikke tråd?
    "kunne nemlig vildt godt tænke mig at lære hvordan man gør og hvordan den skal behandles inden man kan lave noget ud af det"
    Det kan du tro det er ...nemlig lige præcis for sådan nogen " som os " der gerne vil i gang, men ikke rigtig ved hvordan.

    Så du er meget velkommen

    Har du en rok ?
    Uldvarm hilsen fra Miira

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    15 May 2008
    Geografisk sted
    ikast
    Indlæg
    79
    Nå..jeg var lidt hurtig til at svare...havde ikke set de andre indlæg fra Inge K.
    Men jeg tror godt vi kan finde ud af at have flere arbejdsgange. Og Inge K behøver ikke stå med det alene. Det vi andre kan i forvejen, kan vi jo lære "Nattrolden" man skal jo starte et sted.
    Uldvarm hilsen fra Miira

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    NATTROLD:

    Hvis du finder en rok, kan jeg hjælpe med en stak uld til at karte og jeg kan også tage et sæt karter med, så du kan komme igang. Ellers kan du købe færdig karteflor forskellige steder - mon ikke der er noget at hente i links/downloads. Jeg er selvforsynende indtil videre så jeg er ikke så godt kendt med det.

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    hvor kan man ellers købe en rok? og hvad koster de? jeg har altid ønske mig en og lære at arbejde med det.
    Lev livet vi har det kun til låns.

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    hvor er i søde alle sammen. jeg vil bare så gerne lære det
    Lev livet vi har det kun til låns.

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Min rok er købt brugt. Jeg fik en lang snak og en fremvisning hos en gammel ven og så lånte jeg bogen:
    67.7
    Warburg, Lise
    Spindebog / [af] Lise Warburg ; [fotografier ...: Ole Woldbye]. - 3. udgave, 2. oplag. - [Valby] : Borgen, 1984. - 199 sider : ill. ; 24 cm

    Tidligere: 3. udgave. 1980. - 2. udgave. 1976.
    Litteratur: side 188-191.
    ISBN 87-418-9993-8 : hf. : kr 199.50.

    Derefter havde jeg en ide om, hvad jeg skulle kigge efter. Jeg fandt min ved at søge på Google - en fin én, som stod i Hadeslev. Der er også af og til nogle til salg i den blå avis.

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    så er det lige problemet kommer igen igen
    "spørgsmål" Jeg fandt en rok på gul og gratis håndlavet af en snedker lavet af rosentræ 14år gammel men kun brugt det første år ellers har det stået som pynt i stuen. fik afvide alt er med spole og alt det. hvad må sådan en koste?
    "jeg sagde bare ja for hvad høre der til og hvad skal jeg være meget påpasselig med at det virker ?" Som sagt jeg ved intet om det her spinde noget og rokker jeg har bare altid haft drømmen om at kunne lave mit garn selv og have en rok i huset
    Lev livet vi har det kun til låns.

Side 2 af 8 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •