Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 2 af 2

Emner: Bog

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892

    Bog

    Først i juni var jeg på et strikkekursus i Ebeltoft hos Ruth, hvor vi arbejdede med mønstertegning til flerfarvestrik. Det var et kursus hvor vi skulle lære at bruge Excel.
    Et rigtig godt kursus, og en kanon underviser - og ikke mindst et skøøøønt værksted, hun har. Garn: især kauni, shetlandsuld og vævegarner fra gulv til loft og en kæmpe væv. Det var jo lige sagen.....

    Mens jeg var på kursus, travede min mand gaderne tynde, og jeg gætter, han brugte timer i antikvariatet.
    Efter en lang snak med antikvaren, hvis kone også strikkede - og ikke vidste, hvad der foregik af vigtige sager i byen denne dag.......kom det frem, at han var lige ved at have en stak vævebøger til indlevering.
    Her er en af dem jeg fik fingrene i: Paulli Andersens Danske Bondevævninger. Hvergarnsstoffer fra ca. 1750 - 1850.

    Jeg har ønsket mig den i mange år, den er som en bibel hvad angår mønstre, men havde ikke råd at købe den da jeg studerede vævning. Jeg er bare rigtig glad for min nye bog - også selvom der skal lidt havregrød på bordet i denne måned - eller lidt mindre garnkøb.
    Det var jo godt gemalen var med på denne tur.
    Vævning.jpg

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nøøøe for en dejlig mand du har, den får du glæde af, har engang fået "lov" til at kigge den igennem hos en ven...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •