Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 7 af 8 FørsteFørste ... 345678 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 70 af 77

Emner: Mine roser

  1. #61
    Elsebeth Gæst
    Den Syriske rose er, så vidt jeg er belært af en gartner, faktisk i Fam. med Hibiscusen/Hawaiiblomsten.

    Men smuk det er den
    Sidst redigeret af hundeuld : 24-07-2010 kl. 22:33

  2. #62
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jo Syrisk Rose er en Hibiscus - og den er vinterhårdfør i modsætning til den, vi køber til vindueskarmen. Man kan blive lidt klogere på den Syriske Rose ved at læse her:

    http://da.wikipedia.org/wiki/Syrisk_rose

    Den er ret sen til at få blade, men blomstrer til gengæld i sensommeren, hvor sommerblomsterne begynder at takke af
    og Julemor

  3. #63
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Hiver lige denne frem i sommersolen og tilføjer en ny rose i min have i år, Erotica, som jeg har reddet ind i køkkenvinduet mod nord - i den varme er de meget hurtigt færdige ude mod syd...
    Og når vi alligevel er ved det, så også Lykkefund, som har fundet sig i den mest lusede behandling og lave vintertemp. i den zinkbeholder siden sidste år. Men den er da helt ligeglad og blomstrer bare
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  4. #64
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Wouw den skal jeg da vist lige have vist Haven, den der Erotica
    Men det bliver godt nok ikke meget have arbejde i den her varme, nej op under bøgen er lige til at være...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #65
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Overvejer at sende pigerne på ferie, så jeg også kan "nøjes" med at sætte mig i skyggen
    og Julemor

  6. #66
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    I får lige et billed af min Mme Plantier i fuld figur. I år har jeg bundet grenene ned i foråret og resultatet er en overvældende blomstring, så jeg faktisk er nødt til at flytte andre planter her i sensommeren, fordi de nu er begravet i rosenbusk... Jeg fik den som lille stiklingeplante for 3 år siden.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  7. #67
    strikketøsen Gæst
    Hvor er den bare flot! Den må jo kunne li' den bornholmske muld!

  8. #68
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Endelig er rosensæsonen igang her i år - stærkt forsinket. Jeg har lige snuppet et billed af den første udsprungne blomst på Helenae Lykkefund. Der er også andre igang. Deriblandt en ny hos mig, nemlig mosrosen Zoë. I drivhuset har Aloha blomstret et stykke tid. Og på bordet i havestuen står en skål med Erinnerung an Brod...
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  9. #69
    Tilmeldingsdato
    12 May 2010
    Geografisk sted
    Fur
    Indlæg
    102
    Hvor er de bare skønde. jeg ville også gerne have en masser roser men min krop vil ikke være med til at holde det og min kære mand er ikke god i en have. så jeg vil nyder dine billeder og jeg kan næsten også dufte dem.
    Jeg er desvære skriveordblind men håber at i kan læse det jeg skriver ellers sig til

  10. #70
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Det er du sørme også velkommen til Havfruen Hvis du nu engang skulle være ved at gå til af længsel efter egne roser, så vil jeg lige fortælle dig, at Lykkefund, den første af billederne faktisk ikke kræver pasning. Den, der står på billedet vokser i et zinkfodertårn, som man ellers bruger til høns. Deri har den et par år stået sommer og vinter. Jeg klipper den ikke. Jeg vander og gøder den, hvis jeg husker det. Kort sagt er den virkelig livskraftig og selvpassende! I fri dressur og under bedre betingelser får den hver år meterlange skud. Men den kan altså også bruges som "potteplante". Desværre blomstrer den kun en gang hver år. Men jeg nyder den i fulde drag, mens det står på og så får den små hyben, der er nok så dekorative i efteråret. Den kan både stå i fuld sol og lidt mere skygget. I år har den fået en del regn i foråret, hvilket man godt kan se på frodighed og antal knopper.
    og Julemor

Side 7 af 8 FørsteFørste ... 345678 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •