Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 6 af 8 FørsteFørste ... 2345678 SidsteSidste
Viser resultater 51 til 60 af 77

Emner: Mine roser

  1. #51
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Forkert er ikke det rigtige ord. Jeg tror, at min har den fordel i denne sommer hidtil, at den står skygget. De roser jeg har i fuld sol dufter heller ikke så meget som de plejer. Så jeg tror, at selvom der vandes, så mangler de lidt gråvejrsdage i år.

    Glæder mig til at se den den 15.

    Min ser iø ud til at være glad for placeringen, som iø er ved et træ ved min kvasrodebunke, hvor der også placeres kompost fra containerpladsen og hestemøg i bunker, hvor jeg tager fra til haven. Den blev plantet sidste år og har i år sendt to skud op, der pt er højere end mig fra basis!!
    og Julemor

  2. #52
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    9330 Dronninglund
    Indlæg
    71
    Jeg vil da også lige vise et par roser som jeg er meget glade for - håber i kan se bort fra ukrudtet og den manglende kniben af visne blomsterhoveder.

    Det første billede er "mormorrosen", jeg kender ikke dens rigtige navn.
    Det er en gammel rose som er gået i arv. Først stod den i min mormors have og siden i mine forældres. Da de så flyttede i lejlighed kom den her til min have. Jeg fik den sidste år og var spændt på om den ville gro her i vores "aske" jord.


    Den anden er en lyserød klatrerose som min mands forældre har plantet. Det sjove er at jeg havde boet her i 5-6 år inden jeg opdagede den, så den har ikke været behandlet særligt godt. Hver gang jeg hakkede ukrudt op så blev den også hakket væk - indtil jeg pludselig en dag opdagede den lille plante og lod den gro, så kom der de flotteste duftende roser frem.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Mariane


  3. #53
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Sikke mange dejlige roder der findes............den der lyse rosa af Marianes - gad vide hvad den hedder. Den er bare så smuk - og jeg kan næsten dufte den.

    Så er min "Astrid Lindgren" i fuldt flor. Den er meget blomstervillig selvom jeg ikke har fået den i jorden et sted. Ville lige se farven først. Den er meget smuk med en sart duft.
    De andre er arvestykker.

    roser 010.jpg

    roser 015.jpg

    roser 011.jpg

  4. #54
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Den ene ventede mig, da jeg kom hjem i nat - Westerland
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  5. #55
    krumme Gæst
    Nøj, hvor er den smuk

  6. #56
    Tut Gæst
    hvor er den altså flot Zep.

    Godt den ventede til du kom hjem fra ferie.

    fra Tut

  7. #57
    krumme Gæst
    Lidt flere roser fra min have...jeg ved ikke, om den Syriske rose er en "rigtig" rose, men smuk er den

    juli-august 220 [].JPG

    003 [].JPG

    005 [].JPG

  8. #58
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Njae det er jo nok nærmere en havehibiscus. Men pyt - den hedder noget med rose, så det spiller ingen trille krumme De er kønne de to syriske! Den første tager dog en hel del priser - nøj hvor er den skøn
    og Julemor

  9. #59
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Nu er rosernes storhedstid jo godt og vel svundet for i år. Meeeen en enkelt er dog sprunget lidt forkølet ud efter gårsdagens ruskevejr; Louise Odier
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  10. #60
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja her hænger der en 10 til 20 stk på en rose ude i gården endnu, men efteråret er på vej , så må vi til at kigge på alle de grønne farver der er i haven endnu en stund.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 6 af 8 FørsteFørste ... 2345678 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •