Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 5 af 8 FørsteFørste 12345678 SidsteSidste
Viser resultater 41 til 50 af 77

Emner: Mine roser

  1. #41
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    Munkebo
    Indlæg
    215
    Ejjjjj hvor er de bare flotte, ja den ene er flottere end den anden.Ja lige nu står det ned i stænger, så Jeg går altså ikke lige ud og tager billeder af mine roser. Men Jeg skal nok lige tage nogle billeder når det bliver tørvejr.
    Hilsen Heidi
    Tjek nye ting på min Blog
    se under profil

  2. #42
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Er det blevet tørvejr nu

    Dét er det ihvertfald her og en af mine kæledægger nåede at springe ud den sidste dag i juni Louise Odier var nær røget i svinget i majs manglende regn, men jeg nåede heldigvis at opdage det
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  3. #43
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Sig mig Zep holder du på rosen imens du fotografer ? De er så rolige dine billeder..

    Den er bare skøn den rose...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #44
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    Munkebo
    Indlæg
    215
    Ja ja så er solen vist kommet over fyn. Her er nogle af mine roser. Synes ikke lige mine billeder er blevet SÅ gode igen, og navne, tja det kan Jeg ikke huske. Mine roser har været meget plaget af lus, hvad gør I for at komme af med dem???
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Hilsen Heidi
    Tjek nye ting på min Blog
    se under profil

  5. #45
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Skal da lige spørge er der nogen der har et godt tips til at give roser et "spark i røven" så der kan komme gang i dem.
    De har fået hestemøg , måske ikke nok, de har fået rosen gødning og vi har endda fra viget vores regle med ikke at vande...
    men om det skidt vil komme igang..


    Ja jeg ved godt, grav dem alle op og sæt nogen nye
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #46
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Ja graver I dem op, så skal der ihvertfald ny jord til, for den kører træt... Og jeg tænker lidt nu, om ikke det er pga af sandet jord, at det kniber med væksten? Roser kan nemlig godt lide jord med ler i. Men nogle roser er så også vanskeligere end andre.

    Jeg her iø selv måttet give mine roser MEGET vand i år - og har I den sandede jord i rosenbedet, så er det nok svært at slukke deres tørst.

    Det var mit bud.

    Hov jeg ser lige, at der var et par indlæg før spørgsmålet også - vender tilbage...
    og Julemor

  7. #47
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Det er yderst sjældent, jeg holder blomster, når jeg fotograferer, for jeg er ikke god til kun at bruge en hånd. Men jeg tager mere end et billed ad gangen og vælger det bedste ud

    Jeg overlader lusene til mariehønsene. Hvis jeg af en eller anden grund ønsker at fjerne dem før, så spuler jeg roserne med koldt vand, så småfuglene kan komme og nappe dem på jorden - eller jeg tager dem med klør fem. Men generelt lader jeg naturen om arbejdet.
    og Julemor

  8. #48
    klasus Gæst
    Hvor er roserne dog smukke - jeg kunne godt gå hen og få en underlig farve i hovedet, for her hos os, tager blomsterne det roligt - de springer ikke ud, de går ud

    Meen et sted klarer de sig - på vores terrasse, hvor jeg for 2 år siden plantede en "halvdød" indendørs-clematis sammen med en rose.
    Og ikke mindst appelsintræet, som vi fik sidste år, og som nåede at smide næsten alle bladene, da vi ikke kunne overvintre det under optimale forhold - men jeg siger jer: Det dufter noget sååå skønt
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #49
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg glæder mig til jeg engang får et appelsintræ Din kombination af rose og clematis er da bare lige i øjet klasus

    Her kommer så den allerallerførste udsprungne Lykkefundrose i min have. Den er plantet ved et træ og står en del i skygge, så den er senere ude, hvilket ikke gør spor, for så trækker den rosensæsonen lidt længere. Den er bare det sødeste og dufter rigtig hmmm nuttet
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  10. #50
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Vores zeprose den blomster og blomster, men de dufter ikke meget, står den måske forkert...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •