Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 23

Emner: Undertråd til maskinbroderi...BØVL

  1. #11
    the_dane Gæst
    Jeg har dog noget broderitråd der ikke står noget firmanavn ved, så jeg aner ikke hvad mærke det er. Trist da det faktisk er noget godt tråd udover det jeg plejer at bruge: Robinson Anton og Madeira.

    Ledte efter Serafil på nettet. Er det en industritråd?

  2. #12
    Cise Gæst
    Hej. Jeg bruger også ganske almindelig sytråd som undertråd til min maskine og det fungere godt.*241**241*

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Ja det er en ældre tråd, denne her, men jeg har problemer med min undertråd når jeg skal brodere. Den trækkes med op og er synlig i broderiet. Jeg bruger alm. sytråd som undertråd.

    Hvad kan der være galt? Jeg har prøvet alle mulige indstillinger og prøvet at skifte undertråd men lige meget hjælper det.

    Kan det have noget at gøre med hvilken overtråd man bruger?

    Jeg har også problemer med at overtråden knækker når jeg broderer med rigtig broderi-tråd, så jeg ender tit med at brodere med alm. sytråd (jeg laver navne på tørklæder til hunde) og det irriterer mig da det selvfølgelig er meget flottere med det skinnende broderi-tråd.

    Min maskine er en Husqvarna Viking Designer SE.

    Må indrømme at jeg snart giver op, og det er ellers ikke noget der ligger til mig!! Jeg er stædig som et æsel, men det her driver mig til vanvid.

    Håber der er nogle kloge mennesker derude der kan hjælpe mig :))
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  4. #14
    klasus Gæst
    bruger du "færdig-købte" undertrådsspoler eller spoler du selv op?

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Hej Klasus jeg spoler selv :)
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Da overtråden knækker og undertråden kommer med op, kunne det lyde til at overspændingen måske er for stram.
    Men der kan være så meget med sådan en broderimaskine, det kunne også være flossede trådrester der sidder og laver ravage for overtråden.
    Du kunne trænge til en ny nål.
    Ja det var bare de første ting leg ville kigge efter i min hvis den drillede, eller retter det er det jeg kigger efter. En knækket broderitråd, kan faktisk lave nogle gevaldige knuder inden den springer helt.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Kors hvor er jeg glad for jeg ikke har symaskine kørekort til andet end læg bukser op og sy gardiner det er jo en ren videnskab.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Du har fuldstændig ret, Hundeuld - og nu skal jeg endda til at begynde at arbejde, så nu er det slut med at sidde med hovedet i symaskinen 24-7.

    knhobby, jeg tror du er på sporet. Dog ikke med nålen, for den er helt ny :)

    Jeg fandt denne guide på nettet:
    http://www.emblibrary.com/EL/elproje...log=Elprojects

    Når jeg har været til møde på min kommende arbejdsplads her i formiddag, vil jeg straks kaste mig over de forskellige muligheder som guiden beskriver.

    Godformiddag alle sammen, håber i får en
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Jeg prøvede at spole noget broderitråd over på en spole og så sy med den som overtråd, og vupti så virkede det da. Så åbenbart kan min maskine ikke li de store broderitråd-ruller

    Lidt storm P-løsning ganske vist, men det virkede. Senere hen har jeg fundet på at lægge den spolen i et lille snapseglas og det virker faktisk endnu bedre
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Snapseglas-metoden
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •