Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 23

Emner: Undertråd til maskinbroderi...BØVL

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    19 Apr 2008
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    115

    Undertråd til maskinbroderi...BØVL

    Ja, vi er jo helt nye og gør os måske bare erfaringer...men ER der noget man skal huske på mht undertråden?
    Min mand købte speciel undertråd på papruller idag. Den er fra Gütermann og helt specielt beregnet til formålet.
    MEN da så jeg havde skiftet overtråd (farveskift) kunne jeg se at undertråden kom frem på oversiden og tilsidst kunne nålen slet ikke flytte sig og der sad bare en masse overtråd nede ved spolehuset.
    NÅ og æv bæv men hvad søren har vi gjort galt og hvordan gør vi det rigtigt. Undertråden virker en lille smule tyndere end den undertråd vi fik da vi købte mskinen. Skal vi stille på noget manuelt?
    Maskinen er en Husquarna Platinum 955 E
    KH Lene Gammelmor

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    19 Apr 2008
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    115
    Ehm, nu besvarer jeg lige mig selv
    Men siden jeg spolede undertråden fra en papspole til en grøn plasticspole har maskinen lavet guldfisk til den store guldmedalje - kan spolen virkelig betyde noget eller er det mon bare fordi jeg har haft tråden oppe og så er begyndt forfra, mon?
    KH Lene Gammelmor

  3. #3
    klasus Gæst
    Du har helt ret Lene, underspolerne ER forskellige fra maskine til maskine (hvilket kan være irriterende - jeg havde fået samlet 30 spoler til min gamle symaskine, og har nu måttet investere i nye spoler igen til den nye )

    Jeg glæder mig til at se regnbuen

    KH
    KlaSus

  4. #4
    Lisbethsteff Gæst
    Ja, spolerne skal være de rigtige til maskinen, men ellers kan de vel heller ikke gå i spolehuset.??
    En anden ting! Det kan godt være, at der er nogen, som vil være vildt uenige med mig. men jeg køber bare almindelig sytråd (1000 m ruller) forholdsvis billigt, og bruger det til undertråd. I begyndelsen brugte jeg den undertråd, der blev solgt som den "rigtige" undertråd til maskinbroderi, men jeg fandt ud af, at det andet virkede ligeså godt.
    Og så er det så meget billigere.
    Held og lykke med dine projekter. Det er en dejlig hobby.

  5. #5
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Lisbethsteff Se meddelelser
    En anden ting! Det kan godt være, at der er nogen, som vil være vildt uenige med mig. men jeg køber bare almindelig sytråd (1000 m ruller) forholdsvis billigt, og bruger det til undertråd.
    Jeg er i hvert fald ikke uenig - men vildt enig
    Alm. sytråd er og bliver det bedste til broderierne, så det er kun når jeg syer blonde eller når broderie kan/skal ses fra bagsiden også.

    Nu undrer I jer måske så over de mange spoler - Det er ren og skær dovenskab - en farve tråd til alm. syning kræver selvfølgelig sin egen underspole

    KH
    KlaSus

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    19 Apr 2008
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    115
    1000 tak! Ja, spoler er virkelig et emne....men jeg troede da at når man sælger de små papspoler så duer de til alle ELLER forhandleren bør give besked om at der kan være et problem.
    Og vi har ellers haft spolesjov nok - til min Hugin havde jeg originale spoler og gamle Elnaspoler samt nogle vi havde lånt - ja, man tror jo det er lyv.
    Så da vi købte vores Husquarna var min mand hurtig og vi fik 20 spoler med udover de 6 der fulgte med.
    Så viste det sig at jeg ikke kan spole på Husquarnaen med de gamle spoler - ikke sy, bare spole. Jeg spoler nemlig op til "ligeud-sømmene" på overlocken da jeg altså ikke vil købe 4 ruller af al tråd. Så nu spoler jeg på Hugin-maskinen, jeg syr og broderer på Husquarna og syr på Janomen - Bevar mig vel...........der er da ikke noget at sige til at jeg er forvirret end imellem

    Jeg tror da jeg napper ideen med helt almindelig tråd til undertråd....
    Men nu håber jeg altså snart at det bare vil fungere igen. Vi har pillet broderier op på noget jeansstof til min søn, men Signes regnbue skal på noget kanghåret stof som helt sikkert ikke vil bryde sig om at blive pillet op så kryds lige fingre, ikke! ?
    KH Lene Gammelmor

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    07 Mar 2007
    Geografisk sted
    Frederikssund
    Indlæg
    29
    Jeg laver en del lace og der bruger jeg selvfølgelig også broderitråden i underspolen.
    Jeg har prøvet papspolerne, men spoler dem over på alm. spoler. Der gik også kluder i mine papspoler, men først når der ikke var så meget tilbage.
    Jeg har købt en stor spole undertråd i hvid og sort fra Fufu og har dem også fra Madera, dem er der 10.000 meter på, så jeg nok til resten af min tid.

  8. #8
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Gammelmor Se meddelelser

    broderier op på noget jeansstof til min søn, men Signes regnbue skal på noget kanghåret stof som helt sikkert ikke vil bryde sig om at blive pillet op så kryds lige fingre, ikke! ?
    Inden du begiver dig ud i at brodere regnbuen, så er der her en rigtig god side, hvor du kan se små film om hvordan og hvad du skal bruge til de forskellige stoffer:

    http://www.emblibrary.com/el/elproje...-funwithfabric

    KH & Godnat
    KlaSus

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    19 Apr 2008
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    115
    Og Godmorgen. Og tak!
    Jeg skal da bare lære at holde mig væk fra vores pc til EFTER morgenmaden........
    Det var et rigtig godt link

    KH Lene
    KH Lene Gammelmor

  10. #10
    the_dane Gæst
    Jeg fik nogle papspoler som prøve men fandt hurtigt ud af det ikke var mig. Så nu spoler jeg selv (med undertråd eller alm tråd) og så køber jeg de færdigspolede Janome undertråd (kan få hvid og sort) de er på plastikspoler og dem kan jeg også bruge bagefter med anden tråd på.
    Jeg har købt nogle store spoler 5000 m - tror jeg det er - undertråd. På messer er de tit på tilbud synes jeg.

    Jeg har mange underspoler - uh elsker dem. så kan jeg jo bare spole op i en farve og så ligger den klar til en anden gang. ja dovenskab GGGG

    Jeg har dog hørt fra flere at de ikke er glade for disse papspoler. Der er endda også nogle der sælger spoler hvor de ikke er på pap eller plastik. men blot tråden.

    Jeg har en Brother maskine nu.(havde før en Janome, derfor lærte jeg om disse underspoler)

    Tråd og spoler det er et emne i sig selv

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •