Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 33

Emner: Håndarbejde på flyet

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2010
    Geografisk sted
    7840 Højslev
    Indlæg
    25
    det kan være svær at finde ud af hvad man må og ikke må, jeg har atid en 3-i-en med i håndbagagen, den er aldrig blevet konfiskeret, jeg har også altid en ligther- uden problrmer-ind til videre, men når min mand har haft en i sine lommer, er den altid væk når han har været igennem skanneren. Sidste år da vi kom hjem fra USA havde de åbnet vore kufferter i Frankfurd, der var konfiskeret en ligter fra kufferten, det var farlig gods stod der på en seddel lagt i kufferten. Strikketøjet er for længst lagt i kufferten. hilsen knj

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    6270 Tønder
    Indlæg
    279
    Jeg har aldrig haft problemer med strikkepinde selv om de er af metal, jeg har haft dem med både til Tyrkiet, Island og Grønland jeg har dem altid i håndbagagen, men jeg ved ikke om de ser mildere på nogle af plast eller træ, men som sagt har jeg ikke haft problemer overhovedet.

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Valby
    Indlæg
    169
    Jeg rejser også altid med lidt frygt for at de tager strikkepindene. Jeg har dog ikke været så uheldig endnu. Jeg kom dog til at tænke på om der er nogen af jer der skal ud og rejse, som ejer de strikkepinde der er lavet af mælkeprotein, så kan de vel medbringes uden risko. De er jo helt bløde og ikke særlige spidse. Bare lige en tanke

    Vh. Jeanet

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Citat Oprindeligt indsendt af Jonet Se meddelelser
    strikkepinde der er lavet af mælkeprotein,
    Den må jeg lige have igen.. af hva for nogen pinde??
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Valby
    Indlæg
    169
    Citat Oprindeligt indsendt af "Brumby" Se meddelelser
    Den må jeg lige have igen.. af hva for nogen pinde??
    Det er strikkepinde lavet af mælkeprotein kaldet kasein. Det er ligesom i mel, der kaldes proteinet gluten. Jeg har et sæt, de er meget bøjelige og spidserne meget afrundet. Jeg tror det er en smagssag om man kan lide dem, men da de er så bøjelige, burde de vel uden problemer kunne medbringes på rejsen. Ved ikke om du blev klogere.

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Valby
    Indlæg
    169
    Citat Oprindeligt indsendt af lkannik Se meddelelser
    Jeg har haft strikketøj med uden problemer - til Maldiverne, via Frankfurt, Munchen og Doha - til Sri Lanka via Heathrow - og til Indien via Amsterdam, Jeg husker ikke, om jeg havde det, da jeg via Washington til Canada - men jeg føler ikke, at det er et problem - jeg skal dog sige, at jeg altid strikke på træ-pinde.
    Min mand fik konfiskeret lighter i Hyderabad/Indien - men det var vel nærmest, fordi de selv ville have den . . .

    Sytøj kan man jo altid have med - enten kan man hjemmefra klippe passende længder tråd - eller man kan anskaffe en rund skærer fra Panduro.
    Jeg synes jeg har hørt om flere der har fået deres lille rejse-sykit konfiskeret, ikke kun saksen, men også p.g.a nålene? Jeg er ikke sikker på at nåle sådan uden videre går igennem security-tjekket, men jeg kan jo tage fejl.

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det tror jeg heller ikke. Nåle kan man jo stikke med.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    6270 Tønder
    Indlæg
    279
    CITAT:
    Jeg rejser også altid med lidt frygt for at de tager strikkepindene. Jeg har dog ikke været så uheldig endnu. Jeg kom dog til at tænke på om der er nogen af jer der skal ud og rejse, som ejer de strikkepinde der er lavet af mælkeprotein, så kan de vel medbringes uden risko. De er jo helt bløde og ikke særlige spidse.
    Så fandt jeg de strikkepinde af Casein/mælkeprotein som blev nævnt i et tidligere indlæg her.
    http://www.etsy.com/search_results.p...+casein&page=1
    http://ny-image3.etsy.com/il_155x125.121883191.jpg

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg har lige forsøgt mig med en tynd træhæklenål nr. 3 til at strikke på en af mine strikkeringe med. Og det kan godt lade sig gøre. Den er af træ, så den "ser" metaldetektoren vel ikke. Og den er heller ikke spids.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Er der sket noget nyt ang. strikkepinde på fly.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •