Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 33

Emner: Håndarbejde på flyet

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    tel aviv israel 60190
    Indlæg
    129
    hundeuld saa maa du se at finde paa noget inden du kommer ned til mig vi skal lige have huset bygget men saa slipper du heller ikke laengere
    mennesket har mulighed for glæder uden tal
    den ædleste af alle
    er at kunne når man skal

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Vi kan ikke alle sammen sidde med vores computer på skødet og lægge kabaler på rejsen. Hvorfor må man tage en bærbar computer med ombord på et fly (der kunne jo risikere at være en "bombe" inden i)? Så vil jeg nok mene, at et par sølle strikkepinde (en rundpind) eller en hæklenål er noget mere ufarligt. Ja, man kan da godt stikke sig selv eller andre med en strikkepind, men det er jo ikke derfor man har strikkepindene med.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #13
    TanteLaila Gæst
    Hejsa igen.. Nu er jeg kommet hjem fra ferien. Jeg turde ikke helt skrive herinde hvornår jeg skulle afsted, da jeg har prøvet at have indbrud..
    Men det gik fint med at have en hæklenål med. Og i forbifarten havde jeg kommet til at tage hele mit stoppenåle grej med også, og det blev ikke opdaget i billund..
    Og godt var det at jeg havde noget håndarbejde med, for jeg landede på sygehuset med black-out pga varmen, 42 grader i skyggen i går (egypten)

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Herning
    Indlæg
    96
    uha det var da en grim oplevelse på din ferie, men det var jo også varmt god bedring til dig

    Anna

  5. #15
    Mosterkoster Gæst
    Det var skisme heldigt at det var den sidste dag du var der, ellers havde det da været surt, og herhjemme skal du da nok blive kølet ned.

  6. #16
    TanteLaila Gæst
    Det var desværre ikke den sidste dag. Mandag tog vi afsted, tirsdag havde jeg allerede bøvl med maven. Og torsdag dejsede jeg om ude i ørkenen, og blev kørt på hospitalet, jeg havde hukommelsestab fordi mit hjerne var overophedet, jeg havde feber af maveproblemerne, og manglede store mængder væske.
    Så der lå jeg til fredag aften. De følgende dage blev brugt på hotelværelset om dagen, og lidt ude efter solnedgang.

    Jeg skal aldrig til egypten igen

  7. #17
    Mosterkoster Gæst
    Ej hvor trist at høre, og du burde netop tage til Egypten igen, for du så jo ikke noget. Det er da også uheldigt for dig og en ødelagt ferie.
    Så er det jo godt at være hjemme igen, ikke?

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Hvad med en strikkering og en plastikhæklenål til at strikke med (100 % plastik)? Kan man kalde det for våben? Strikkeringen er også af plastik.

    Senere! Jeg har lige fundet ud af, at jeg faktisk kan bruge den blå plastiknål, som hører med til ringen, til at strikke med.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    03 Mar 2008
    Geografisk sted
    sæby
    Indlæg
    73

    Smiler

    Jeg havde en lille broderisaks med til trådene i et lille patchworkarbejde. Den blev godt nok fundet, men jeg må ha` lignet alt andet end en terrorist, for jeg fik lov til at beholde den i håndtasken, dog med besked om at pakke den i kufferten til hjemturen!

  10. #20
    Nora Gæst
    Jeg skal snart ud og flyve, så jeg har med interesse læst denne tråd. Jeg har selv oplevet at få konfiskeret en lommekniv (med blad under 6 cm), en almindelig smørrekniv (en sløv en af dem man lægger på bordet) og en 3-i-en (en af de små). Jeg forstår at de tog lommekniven og det var en forglemmelse, at den lå i håndbagagen. De andre ting, forstår jeg ikke. Hvem kan/vil kapre et fly med en 3-i-en!?!?!
    Jeg har lige gennemlæst listen over ting man ikke må have med i håndbagagen og der står ikke noget om strikkepinde eller hæklenåle. Der står dog, "Hvis det findes påkrævet, kan sikkerhedspersonalet afvise enhver genstand, der ikke er omfattet af ovennævnte liste, men som giver anledning til bekymring". Hvis en 3-i-en kan give anledning til bekymring, forventer jeg også, at en strikkepind kan gøre det. Efter at der er kommet yderlig fokus på flysikkerhed, tror jeg ikke, at det går at tage disse ting med i håndbagagen. Det er rigtig træls, da der jo ofte er en del ventetid i lufthavnene. Jeg vælger derfor det sikre og lægger mit strikketøj i bagagen og tager en bog med i håndbagagen. Det er da trods alt lovligt - endnu!
    Nora

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •