Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 13 af 13

Emner: Ærø

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hyggeligt tak for kigget ..

    Var der nogen steder hvor man kunne gå ud og spise, eller lavede i maden selv ?
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #12
    klasus Gæst
    Ommel Kro laver fantastisk god mad - Det var ellers lige før vi ikke gik der ind, for jeg skal love for, at det er en kro - I ved sådan lidt "slyngelstue-agtigt". Men det er søde mennesker og maden er som sagt mums. Kødet (vi fik steak) var lokalt og kom fra Dunkær-slagteren.

    Vi ville også have været på Vindeballe kro, men de to unge piger mente at vi bare ville være til besvær, så der kunne vi altså ikke få lov at komme ind - og det var også lidt sent - kl. var lidt i syv!

    Ellers er der Addi i Ærøskøbing, hvor maden også var god, for ikke at tale om røgerierne, men der tog vi med hjem. Nå ja, vi spiste da også frokost på den Gamle Vingård i gårdhaven med underholdning i form af Irsk folkemusik - god mad og hyggelig stemning.

  3. #13
    Elsebeth Gæst
    Hvorfor ser jeg først denne tråd nu?

    Jeg er selv ægte Ærøbo...med det mener jeg 3.generation og kunne have fortalt en masse.

    Men jo, Øen er ufattelig smuk om sommeren , men som barn og teenager der er den altså dødens pølse.


    Kan iøvrigt fortælle at er nu her 11.Oktober er Ævleræs i Svendborg nede på havnen. Det er en gammel tradition imellem alle småøerne i det Sydfynske Øhav og går ud på at de sejlede om kap ind til fastlandet om efteråret med al deres modne frugt og grunden til det var/er at den der kom først fik den bedste pris. Det er den gamle version af historien...andre har nok en anden ;O)


    Se mere her:

    http://www.maritimt-center.dk/index.php?page=227

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •