Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: Ærø

  1. #1
    klasus Gæst

    Ærø

    Er der nogen, der har nogle gode tips om, steder man skal se på Ærø? Meget gerne arbejdende værksteder o.lign. (ikke autoværksteder - Jeg har selv mekanikeren med ) - Vi skal en tur derover i uge 32

    KH
    Klasus

  2. #2
    klasus Gæst
    Når nu der ikke er nogen, der har nogen forslag, må jeg jo sørge for at have øjne og øren med - og måske lige et par foldere om Rokken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det er en af de øer jeg endnu ikke har været på ... har ellers boet både på Langeland -Tåsinge og Svendborg..

    Håber du har noget at berette når du kommer hjem...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten
    Indlæg
    502
    mener at der er et værksted hvor man laver piber, eller i må en tur på turistinformationen de har sikkert nogen forslag .

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Kig her

    http://www.arre.dk/sevaerdigheder.aspx

    Irish Festival , Marstal :
    D. 08 til 10 august 2008

    Således er den årligt tilbagevendende Kunst på Havnen - i Værftsbygningen på Ærøskøbing Havn - en publikumsmagnet, og et fornemt udstillingsvindue for øens skabende folk


    http://aeroeugeavis.dk/ ugeavisen
    Læst i ugeavisen :

    www.saeberiet.dk
    Håndlavet Ærø sæbe
    og Ærø urtesalt
    Sæberiet
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg var så sikker på, at jeg kunne finde noget til dig her, Klasus. Men det vil ikke lykkes.

    http://www.visitfyn.com/
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    klasus Gæst
    Så er bilen pakket, og i morgen meget tidligt kører vi til Ærø, som et led i planen "vi skal nå at besøge så mange af de 72 beboede danske øer mens vi ka'".
    Ærø er ikke så stor, og da vi jo skal have hundepasser, bliver det denne gang kun til 5 dage, så jeg vil være tilbage på Rokken allerede igen på fredag, hvor jeg regner med, at kunne fortælle lidt mere om Ærø.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Glæder mig til at høre nyt fra dig - god ferie
    og Julemor

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Rigtig god tur.. hvis i vil til Fanø, så gør det sidst i August, der blomster lyngen så smukt alle vegne..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    klasus Gæst
    Så har vi været på Ærø! Det er en fantastisk Ø, der med sine ca. 30 x 9 km rummer stort set alt.
    Vi ankom med færgen fra Svendborg lige midt i en 1700-tals by, hvor vi gik rundt på de toppede brosten og følte historiens vingesus - tænk hvis disse gamle bygninger kunne tale.
    Her er Danmarks mindste hus aeroe2.jpg

    Dørene i husene er et helt kapitel for sig, også selvom det er "duk eller suk" døre - ham på billedet er 170 cm høj! aeroe3.jpg
    Og så bygges der stadig - her i en vognport på torvet.aeroe4.jpg

    Hvis man er til vand, er dette stedet, for stort set ligegyldigt hvor på øen man opholder sig er der udsigt til havet - Disse to billeder, som er taget fra det bredeste sted på øen, er udsigten hver sin vej - dvs. jeg har blot vendt mig om og skudt igen.aeroe7.jpgaeroe8.jpg

    Men selvom det er historisk, er Ærø også et fremskridt - De 3 hovedbyer har store solvarmeænlæg der dække hhv. 18, 30 og 50% af varmeforsyningen. Dertil kommer at de har 3 store vindmøller (som jeg altså synes er flotte) der dækker hele 55% af Ærøs elforbrug.

    Museerne (måske lige undtagen Hammerichs Hus, som er en rodebutik efter min mening) er også et besøg værd, men det skal dog vare lidt før jeg skal se modelskibe igen.
    På Ærøskøbing museum så jeg noget, jeg ikke har set før, nemlig en spinderik hvor hjulet var lavet af messing - Jeg fik af vide, at de har ca. 50 rokke stående på deres lager, men så dem desværre ikke.

    Kunstnere, loppemarkeder og røgerier lå også spredt over hele øen. Og så er der Uldgården som handler med bla. Trold Design og Mischa til spotpriser - og manden havde lige netop fået spenderbukserne på.
    Men det var ført og fremmest den utrolige ro, der facinerede mig - Se bare her aeroe5.jpg
    Jeg fandt lige grønland på stranden aeroe1.jpg mens jeg så på det, der vist er verdens eneste sommerkolonilysthavehuse aeroe9.jpg

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •