Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 34

Emner: Kauni garn

  1. #21
    Klippegøj Gæst
    Jeg er i gang med mit første forsøg med Kauni garn, men jeg er blevet lidt skuffet. Kort efter jeg var startet på et sjal, var der en knude på tråden. Da jeg endnu ikke havde været en hel omgang 'farve' igennem, kunne jeg ikke se om det passede i farven. DET GJORDE DET IKKE.
    Kan det være rigtigt at man betaler så meget for garn, der har den specielle egenskab at det skifter farve - umærkeligt - når det så ikke passer hele vejen igennem nøglet?
    Hvad har I andre gjort i den situation?

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    08 May 2007
    Geografisk sted
    9575 nordjylland
    Indlæg
    227
    Jeg ville gå ned og snakke med forretningen om det, for det kan ikke være rigtigt når man betaler for farve-egenskaben.
    Ha' en god dag.
    Knus Heidi

  3. #23
    Thomas' mormor Gæst
    Jeg har mødt rigtig mange knuder på min vej gennem strikkegarnet. Dyrt som billigt, og jeg går fuldstændig op i mørkerød zone når det er strømpegarn, hvor jeg vil have striberne til at være ens. Senest har været noget "passende" dyrt Noro garn hvor der, helt konsekvent har være mindst 1 knude i hvert fed.
    Hvis du vinder garnet op, kan du forlods se evt. knuder, og måske starte et andet sted på nøglet.
    Fortsat god strikkelyst !

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    26 Sep 2010
    Geografisk sted
    møn
    Indlæg
    338
    jeg vil rigtig gerne strikke en trøje til mig selv i kauni men kan ikke rigtig finde en opskrift.... nogen der evt kan hjælpe... det skal bare være sådan en lige op og ned en af slagsen
    knus lykke

  5. #25
    jannie Gæst
    http://www.kauni.com/index.php?optio...d=24&Itemid=43

    på denne adresse som er Kaunis hjemmeside kan du downloade gratis opskrifter

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    26 Sep 2010
    Geografisk sted
    møn
    Indlæg
    338
    tak jannie har været der inde og se og de er vildt flotte men den jeg er vild med skal klippes op og det kan jeg ikke finde ud af og tør heller ikke....
    knus lykke

  7. #27
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Tilbage til det tråden blev startet med Kaunigarn og folks mening om garnet.

    Jeg syntes det kradser og mine nøgler med Kauni er nu omsat til futter huer og vanter der er blevet filtet det er garnet nemlig rigtig godt til.

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    08 Nov 2007
    Geografisk sted
    Grenå
    Indlæg
    90
    Er her nogen som har en god opskrift, som passer til Kauni? Har en del rester fra en trøje til min datter. Er spændt på om hun vil bruge den - jeg har brugt en del tid på at kaniner, så den skulle gerne blive brugt.

  9. #29
    lis ai Gæst
    Jeg har strikket flere sjaler i kaunigarnet og har aldrig haft andre knuder end dem jeg lavede undervejs.
    Jeg er ikke specielt glad for at strikke i garnet, da jeg synes der er mange urenheder (sådan nogen der stikker av for den ) der skal fjernes undervejs.
    Men når det har været færdigt og vasket i sæbespåner i lunkent vand har det været dejligt blødt og varmt.

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    03 Oct 2010
    Geografisk sted
    Fredericia
    Indlæg
    7
    Kauni garn er ikke for mig. Det kradser, stikker og prikker, og er ikke pengene værd.

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •