Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 34

Emner: Kauni garn

  1. #11
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Nette Se meddelelser
    Og så citerer jeg dig lige : "Men ellers har hverken minniesmor eller undertegnede særlig meget garn!"

    I må godt nok have haft travlt begge to, hvis I allerede har brugt det garn op. Må vi se de færdige projekter?

    Nette
    Øhhhh - najjjj - de der kilo garn er blevet lagt på plads sammen med ALLE de andre kilo garn. Og jeg nægter at tælle det hele sammen !

    Jeg arbejder på barnebarnets sweater (stadigvæk) og niecens sweater og bagefter venter der lidt strømper .... og så bliver det tid til varmestuestrik er jeg sikker på

    Men minniesmor skal jo på et tidspunkt strikke i kaunien - gad vide, hvornår hun får tid til det - og så kan hun jo melde tilbage her, hvad hun synes om kaunigarnet.

  2. #12
    minniesmor Gæst
    jeg har "kun" købt 3 forskellige farver Kauni garn den ene i rosa nuancer den anden i lilla nuancer og den sidste i brændte farver - det rosa skal jeg strikke "stjerne"sjalet af det lilla det berygtede "svære" "jay-walker"sjal og det brændte ved jeg ikke endnu - derud over har jeg kun en smule garn liggendesom jeg købte fornyligt sammen med Strikketøsen samt lidt som vi købte da Ho-strik havde x2 tilbud så det er da ikke så meget

    knus Minniesmor

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    12 Feb 2008
    Geografisk sted
    Viborg/Skals - 8832
    Indlæg
    83
    Kaunigarn...


    ... ville gerne strikke i det, men venter stadig på pakke.
    KREA SKØR og føs´da 1

  4. #14
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af strikketøsen Se meddelelser
    Øhhhh - najjjj - de der kilo garn er blevet lagt på plads sammen med ALLE de andre kilo garn. Og jeg nægter at tælle det hele sammen
    *LOL* Må krybe til korset og indrømme, at jeg heller ikke gider tælle mit lager op, selvom det ikke er så stor igen. Jeg nøjes med ind imellem at åbne kasserne og røre lidt ved det, imens jeg lukker øjnene og suger alt nydelsen ud af det. :-)

    Nette

  5. #15
    the_dane Gæst
    Dejligt der er så mange der er glade for Kauni.
    Jeg er dog ikke til Kauni, da jeg synes det kradser og mine børn det samme. Jeg havde strikket en lækker jakke til Albert og sat lynlås i. Men nej drengen havde den på et meget kort øjeblik og tog den af: mor den kradser og jeg er altså kun et barn. Du tænker ikke på dit barn, for det kradser.
    Så jeg strikker ikke mere i det. Byttede det heldigvis væk til en der er glad for Kauni.
    Det er flotte ting I strikker i det. :)

  6. #16
    Isanna Gæst
    Jeg er lige begyndt at strikke et sjal i Kauni - og jeg synes også at det virker hårdt og kradser.

    Så jeg håber på at det passer hvad nogen af jer siger, at det bliver lækkert efter at det er blevet vasket.

    Ellers er det nok sidste gang jeg har strikket af det. Det bringer minder om uldstrik fra min barndom - og det kradsede og var ikke særligt behageligt at have på.


  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    viby sj
    Indlæg
    286
    jeg har også strikket flere ting i kauni men det er kun for farvernes skyld,ikke fordi det kradser men synes alpaca er meget lækre at strikke med.
    hilsen Tina

    hvad skal jeg nu finde på

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    30 Sep 2008
    Geografisk sted
    St.Heddinge
    Indlæg
    45
    Det er rigtig godt til filtede tasker og sutsko. Jeg har også strikket flere ting med 1 tråd Kauni og 1 tråd bomuldsgarn. Så kan man f. eks. få brugt alle sine rester.

    Hilsen Samu.

  9. #19
    lillebi Gæst
    jeg strikkede polka-dot jakken til min niece i kauni garnet og hun var bestemt ikke glad for at have den på, for den kradsede! Jeg syntes at det er flot garn men jeg er ikke fristet til at købe mere og har stadig 350 gr liggende ,som jeg skal have brugt til et eller andet. Jeg havde planer om et swiss-cheese tørklæde ,men tror at det vil kradse for meget. Og så gik det lidt hårdt ud over min ene finger sidst...sled hul på denså jeg er ikke vild med det garn...men hold da op nogle lækre farver det er i.

  10. #20
    Mosterkoster Gæst
    Jeg bruger kaunigarnet. Det er lækkert når det er vasket og jeg har også strikket en polkadot i det, som min niece glad og gerne går i. Det føles hårdt inden det bliver vasket, men jeg synes det er dejlig alsidigt, for det kan strikkes på alle slags pindestørrelser.

    Tasker er en rigtig god ting at strikke af det, det har jeg også prøvet, og de bliver gode.
    Sidst redigeret af Mosterkoster : 07-02-2009 kl. 07:35 Årsag: manglede et vitalt ord.

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •