Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Sønderborg

  1. #1
    OPR1 Gæst

    Sønderborg

    Mange besøger Sønderborg med både Dybbøl Mølle og Dybbøl Banke - og selvfølgelig også slottet, men jeg vil nu også anbefale at man bevæger sig lidt ud på Als.

    Her finder man bl.a. Vibæk Vandmølle, der hver eneste weekend sommeren rundt, har åbent for publikum.

    Man kan få et kig ind i dagliglivet, som det artede sig i gamle dage. Se Musse og Peter vaske tøj på gammeldags facon og er der tilstrækkeligt med vand i mølledammen, kan man opleve møllen i drift.
    I augustdagene høstes der med le og segl.

    Der bliver bagt brød på gammeldags facon og samtidig ligger møllen i nogle skønne omgivelser.

    Man kører fra Sønderborg til Høruphav og derefter videre mod Mintebjerg, Fortsæt lige ud og der vil komme skilte til Vibæk.
    Sidst redigeret af OPR1 : 09-09-2009 kl. 18:22

  2. #2
    OPR1 Gæst
    Og får lige at blive i det synnejyske:

    er man til naturskønne omgivelser, kan en travetur på Arnkilsøre også anbefales. Der er et fantastisk fugleliv på stedet.

    Arnkilsøre ligger på Kær halvøen mellem Sønderborg og Augustenborg fjorde og man følger simpelthen vejen forbi forbrændingsanlægget og videre mod Hestehave og Arnkil. En anden vej forbi Sønderborg Lufthavn kan også følges.
    Sidst redigeret af OPR1 : 09-09-2009 kl. 18:22

  3. #3
    anjashobby Gæst
    du har da vel ikke været hernede uden at komme til kaffe og kage:-) Ja skønt er det lige nu... Var ude og cykle 10 km i formiddags og nød den dejlige natur og lugt på landet

  4. #4
    OPR1 Gæst
    Det har jeg nu ikke, Anja, men jeg boede jo dernede i mange år

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Er der nogen der kan fortælle noget omkring Broager og andre steder man bare kan tage hen uden at skulle have kalveskindet op af lommen, der kommer jo også kun møl ud...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    susan66 Gæst
    I Broager er der jo kirken med 2 tårne.
    Dybbel mølle er ikke så langt derfra. Der kan man gå en tur rundt, se møllen og kanoner og se naturen. Der er også et musee, men det koster penge. Men der behøver man jo ikke gå ind.
    Så er der havnen i Sønderborg, der er også hyggeligt at gå en tur der. Der ligger også slottet.
    Det var da bare lidt. Håber det kan bruges.
    Jeg er ved at pakke, vi kører til Kroatien om et par timer.
    God tur
    Susan

  7. #7
    OPR1 Gæst
    Der er jo Catrinesminde Teglværk, traveture på Broagerland
    http://www.stensigmose.dk/broagerland.htm

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Vi er godt nok kommet lidt langt væk fra Sønderborg som denne trå begyndte med, men nu hiver jeg jer lige tilbage igen.
    Hvis I kommer dertil og ellers kan lide softice eller hjemmelavede vaffelis, så kan jeg anbefale iskiosken på havnen. Deres is er både meget lækre og m e g e t store.

    Hvad angår Broager så skal jeg til at forske i mulighederne på de kanter - vi skal holde ferie dernede omkring. Hvis jeg finder noget spændende skal jeg nok skrive om det.

    Sidste år besøgte jeg et spændende sted i Åbenrå:
    Spindegården, Lindsnakkevej 22. Der holder Hanne Vedel til. Hun væver tæpper - unikastykker vil jeg kalde dem. Der var mange flotte at se og hun viste billeder af nogle hun havde lavet, jeg tror det er i højesteret de er nu. Hun er god til at fortælle om, hvad der har foregået på stedet og der står en del ældre maskiner der. Hun har tlf. 74 62 30 12

  9. #9
    Inge Gregersen Gæst
    Gråsten ligge heller ikke så lang fra Broager og der har vi jo Slotshaven og Slotskirken som bare er så flotte og skoven omkring Gråsten med de tre Prinsesse søer. Så er der Papirmuseet med alt hvad der kan laver af papir.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •