Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 68

Emner: Hvis I engang kommer til Thy

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Dejbjerg gruppen

    I ca 1956 var jeg på ferie med min mors veninde og hendes mand rundt i Danmark. Da vi vi nede i Dejbjerg gruppen, det forgik på den måde, at vi bankede på et hus, og fik nøglen udleveret til gruppen med beskeden at var vi ikke kommet tilbage med nøglen indenf or 5 timer, så kom han ned og ledte efter os :), vi fandt døren ved noget krat , indenfor var der sort men en flagermus lygte og nogle starinlys, var der lige indefor døren. Der var også et tov, som man skulle binde fast ved døren, så kunne man altid via tovet finde ud igen. Vi begyndte at kravle ind og stødte hoved på utalige gange , men det var en oplevelse af de store for sådan en bette tøs.

    Nu 2009 ville vi da lige ned og se hvordan det var blevet

    Vi kom til en flot parkerings plads, og begyndte at gå derned af, der var ca 1.5 km op og ned af bakker, det kunne jeg ikke klare, men så kom der en dame forbi, hun sagde at gang besværet bare kunne køre derned, så Jens op efter bilen, og så gik det.

    1a-800.jpg 1-800.jpg Vil i med ned og besøge Jens Langkniv, der nu var jævnet fin og flot ud og der var indlagt lys

    3-800.jpg Man kommer ned af slisken skubber til et vissent blad for ikke af falde i det ups det var en flagermus, retter sig op ( der er ikke ret højt mange steder dernede) og sørma om man ikke lige får noget nyt hårpynt, for jeg satte hoved lige op i denne her klynge flagermus UF mærkelig fornemmelse.2-800.jpg

    4-800.jpg 5-800.jpg Jens Langkniv boede og holdte til i de her huler, der var flotte beretninger om hvordan man udvandt kalken osv.

    6-800.jpg 9-800.jpg Flere flagermus, der var rigtig mange, gad vide om vi havde kravlet rundt derinde i 1956, for da må de også have været der.

    12-800.jpgGodt med en kaffe tår bagefter. Vi fik lige købt en Jens Langkniv bitter, det skulle prøves.

    Jeg kunne ikke finde en webside om stedet, men her er der da lidt http://www.skjernguiden.dk/kirker/dejbjerg.htm
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Min far og jeg har engang været nede i Daugbjerg kalkminer (og der var hundekoldt selv om det var sommer). Men det hører jo ikke under Thy, Thyholm eller Hanherred. Daugbjerg ligger jo nede ved Viborg.

    I øvrigt kunne de godt lave en film om Jens Langkniv!! Han var jo vores Robin Hood.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg er på ferie hos min mor nu. Gæt, hvor jeg er!! Rigtigt gættet!! I Sydthy.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Vi har spist alt godt fra havet på Restaurant Nabe (som hører under Hotel Agger Tange i Agger). Vi har været deret par gange før og man må spise alt det, man kan og det er et tag selv bord. Det smagte himmelsk! Og så fik vi en god hvidvin til (La Playa = stranden på spansk) fra Chile. Så vi er godt mætte nu.

    De har et tag selv bord næsten magen til på Restaurant Niels Juel i Klitmøller.

    Så hvis I er på besøg i Thy og godt kan lide fisk, så er det værd at spise de 2 steder.

    Glemte at skrive, at det var min mors fødselsdags middag.

    I går aftes glemte jeg at sige, at vi var et lille smut på stranden bagefter - inden vi kørte hjem. Det er vist noget af det seneste, vi nogensinde har været på stranden (den var næsten 20:30). Det var tusmørke men ikke mørkere end at vi kunne se, hvor vi gik.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Min mor og jeg har lige været til "fernisering" og foredrag på en ny udstilling i Lunaria af Susanne Tvermoses spændende billeder. Denne gang har hun lavet kvindebilleder og portrætter af kendte kvinder af forskellige tørrede blade. I skulle se et flot et af Karen Blixens silhuet.

    Jeg lægger lige nogle links ind til Lunaria, Danas Have, Frejas Sal og Limfjordsdigter stuen, hvor Gunner Iversen har samlet flere af de gamle digteres bøger. Det er også ham, der står for Danas Have og Frejas Sal.

    http://www.lunaria-danashave.dk/index.htm

    http://www.kulturarv.dk/1001fortaell...anas-have/main

    http://www.visitdenmark.com/danmark/...02&Simple=True
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Vi har spist alt godt fra havet på Restaurant Nabe (som hører under Hotel Agger Tange i Agger). Vi har været deret par gange før og man må spise alt det, man kan og det er et tag selv bord. Det smagte himmelsk! Og så fik vi en god hvidvin til (La Playa = stranden på spansk) fra Chile. Så vi er godt mætte nu.

    De har et tag selv bord næsten magen til på Restaurant Niels Juel i Klitmøller.

    Så hvis I er på besøg i Thy og godt kan lide fisk, så er det værd at spise de 2 steder.

    Glemte at skrive, at det var min mors fødselsdags middag.

    I går aftes glemte jeg at sige, at vi var et lille smut på stranden bagefter - inden vi kørte hjem. Det er vist noget af det seneste, vi nogensinde har været på stranden (den var næsten 20:30). Det var tusmørke men ikke mørkere end at vi kunne se, hvor vi gik.
    Restauranten hedder noget andet nu, men den er der stadig på Feriecenter Aggertange (som det hedder nu).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Nu skal vi snart et smut til det lokale dyre- og kræmmermarked i Svankjær. Det foregår altid 4 dage i juli hvert år. Det startede i torsdags og varer til i morgen, søndag, med.

    Det er bare et mindre marked. Men det er altid sjovt at gå rundt og se på alle de ting, de sælger.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833

    Markedsstemning

    fra Svankjær marked. Undskyld de blev lidt dumme nogle af dem. Jeg tror, det var fordi, jeg fotograferede mod solen.

    De 2 hundeskilte kunne jeg ikke lade være med at grine ad.

    Svankjær marked 2010 002.jpg

    Svankjær marked 2010 004.jpg

    Svankjær marked 2010 005.jpg

    Svankjær marked 2010 007.jpg

    Svankjær marked 2010 008.jpg

    Svankjær marked 2010 009.jpg

    Svankjær marked2 2010 002.jpg

    Svankjær marked2 2010 003.jpg

    Der var også nogle mennesker, der havde en kattemor med 3 killinger (de små var til salg). Moderen lignede en norsk skovkat. Og killingerne var ikke til at stå for. Men min mor har vist rigeligt i 2 frække katte.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #39
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Besøg Vejlerne i Thy

    Kom på vores lille trip Danmark rundt til Vejlerne Bygholmvejlevej vej 11 fra Aalborg mod Thisted ligger dette flotte udkigshus med flot udstilling + gode toiletter.

    Der er borde og bænke så madkurven kan nydes både med udsigt til Limfjorden og Vejlerne..

    Se nu bare her IMG_3978.jpg IMG_3979.jpg IMG_3980.jpg IMG_3981.jpg
    IMG_3982.jpg IMG_3984.jpg IMG_3985.jpg IMG_3986.jpg

    Vi var så heldige at se en havørn pga. der stod nogen med en rigtig god kikkert.

    Tænk alt var gratis og der er gratis kikkeret man kan bruge.
    Sidst redigeret af hundeuld : 30-09-2013 kl. 08:41
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Rigtigt, det er et dejligt sted. Vi har flere gange siddet med frokosten der.

    Absolut et besøg værd.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •