Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 68

Emner: Hvis I engang kommer til Thy

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Er der flere steder vi kan pejle efter ...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Ja, den kender jeg godt!
    Der er også en sjov hobbybutik på gågaden i Hurup, der hedder "Fra mus til elefant". Den ligger ca. midt på gågaden på venstre side, når man går op mod stationen/jernbanen. Der kan man få alt fra garn, fiskestænger og sjove småting til hobbyen + sjove skilte, nøgleringe og andre sjove ting. Den er helt sikkert et besøg værd.

    I Thisted er der også en hobbybutik, når man går fra Storetorv og ned mod havnen i den ende af gågaden. Den ligger på højre side. Men de er lidt pebrede med deres garnpriser. Jeg har dog set Kauni garn der. Så nu ved jeg også, hvordan det ser ud.
    Jeg vil lige tilføje, at hvis man ikke ser så meget garn nedenunder i butikken "Fra mus til elefant", så skal man bare gå op ad trappen. Oppe på 1. salen er et stort rum fyldt med meget forskelligt garn fra gulv til loft. Det er gerne i den butik, jeg køber garn, når jeg er hos min mor.
    Sidst redigeret af Strikkelene : 24-06-2009 kl. 00:01 Årsag: butikkens navn er: fra mus til elefant
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Hvis I er i Thy sidste uge i juli, så skal I ikke snyde jer for at tage til Vildsund heste- og kræmmermarked. Det er på stranden langs med Limfjorden lige ved Vildsundbroen til Mors (ca. 10 km syd for Thisted). Der plejer også at være marked i Svankjær i juli måned (det er en mindre landsby ved siden af kystvejen - som går fra Vestervig kirke og til Hanstholm. Svankjær ligger lidt nordvest for Morup Mølle). I Morup Mølle er der en god kro, hvor man både kan spise og overnatte. De laver nogle gode stegte ål.

    Ellers få fat i nogle turist brochurer eller gå ind i "Visitdemark.dk" og se under Thy (Nordjylland). Der er masse af udendørs aktiviteter om sommeren og diverse sommerfester i nogle af byerne.

    I Vestervig kirke plejer der at være klassiske orgelkoncerter.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Jenle

    Fra vores bolig uden for Struer og til Jenle, Jeppe Åkjær bolig og sidste hvilested var der små 50 km, dette måtte vi lige se.

    http://www.jenle.dk/ATekst/XForside.asp

    Der står :
    Jenle er 'stedet' på den grønne "kultunariske" halvø Salling, placeret smukt ved den blå 'Limfjord'. -

    Du møder ikke Nanna og Jeppe Aakjær - men næsten.
    Jenle - er også stedet, hvor der siden 1910 har været afholdt de berømte Jenlefester. Festen holdes altid første søndag i august og besøges af flere hundrede gæster fra hele landet.
    Jenle er en af Nordens bedst bevarede kunstnerhjem. I originalitet er Jenle fuld på højde med Carl Larsons gård i Sundborn i Sverige og Bjørnstjerne Bjørnsons gård Aulestad i Norge.
    Interiøret på Jenle er for hovedpartens vedkommende fremstillet og udsmykket af Nanna Aakjær. Hun var uddannet billedskærer i Sverige. Begge kunstnere har bidraget til, at Jenle er et utroligt spændende sted at besøge.

    3-800.jpg 4-800.jpg 5-800.jpg 7-800.jpg 9-800.jpg 10-800.jpg 13-800.jpg
    Desværre var der lukket for almindelig rundvisning, men vi fik set os omkring, da der var gået 10 min kom en af dem fra butikken ud til os, om vi havde lyst til at komme med ind, der ville komme et bus selskab hvor der var et par ledige pladser, og dem kunne vi få.. Meeen de skulle spise først, så der ville gå 1 time, og det havde vi ikke lyst til at vente på. Men tanken var vældig pæn
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Ties mejeri

    Inden vi var ved Jenle var vi lige et smut forbi Tiese mejeri der har åben fra kl 8.30 til 11.30 i deres butik, uha der blev købt ost.

    1-800.jpg 2-800.jpg

    http://thise.eu/Ostebutikken/Ostebutikken.asp
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Tuftum bakker

    I skal da lige se det dejlige sommerhus vi havde lejet.

    kort-800.jpg Det var i det her område vi bevægede os i

    huspil-800.jpg Ved pilen huset vi boede i helt ude på skrænten.

    6-800.jpg 5-800.jpgUdsigten fra skrænten

    3-800.jpg 2-800.jpg Hygge med strikke tøjet blev der også tid til, vores udsigt ind over Struer fra stuen
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg har også besøgt Jenle engang sammen med min mor og søster. Og Toftum Bakker var vi forbi Langfredag på vej hjem fra Lemvig, hvor vi havde set udstillingen af Dronning Margrethe 2's malerier og bispekåber på Museet for religiøs kunst.

    Nu vi snakker om Thy, så kan vi jo også tale om øen Mors. Nykøbing Mors er en hyggelig købstad og man kan altid besøge det gamle Morsø Jernstøberi og det gamle kloster (som jeg selvfølgelig har glemt navnet på). På Nordmors er der jo Moler museet og Skarregård. For ikke at tale om Hanklit. I kan jo tage færgen over fra Neessund (Næssund), der er lige i nærheden af Hurup i Sydthy. Ellers er der jo broerne: Vildsundbroen og Sallingsundbroen. Og så er jeg jo ved at glemme Jesperhus Blomsterpark.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    En strikkegarns butik der støtter varmestuestrik ligger her..

    Butik 1000 ting
    Thylandsgade 20
    7755 Bedsted

    Der måtte vi også hen for at hilse på Bente

    bente-800.jpg

    Uha gi jer nu god tid hvis i skal derind... der er virkelig 1000 ting, Bente har også de ting man ikke lige finder i andre butikker, jeg fandt en hakkenål til vtj...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    Koldby,Thy
    Indlæg
    15
    Hej
    Så er det da godt at jeg bor i dette skønne område, så jeg kender det hele. 1000ting er en af mine veninder,så der køber jeg tit garn.
    Strikkefeen i Thisted er et mekka for skønne garner, der har jeg tit min gang. Så velkommen til det hele i Thy.Hilsen Kolfifi

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Vi forsætter


    Thyholm Egnsmuseum
    Apotekergården i Søndbjerg
    Havrelandsvej 29
    7790 Thyholm
    Tlf: 97 87 55 55
    entre 30.- for voksne

    4-800.jpg Hvad er en Apoteker gård uden et apotek..

    5-800.jpg Herlig garnvinder

    7-800.jpgDen her er der nok mange af os der har syet på..

    8-800.jpg Systue med alt tilbehør

    9-800.jpg Atter en garnvinder

    10-800.jpg Fødestue med alt tilbehør, alle skabene var fulde af det man brugte.

    17-800.jpg Det indbyder til hygge det køkken.

    20-800.jpg Mon ikke det her er en af de første broderi maskine med hulkort

    25-800.jpg Barnevogn med indbygget hul til varmedunk
    26-800.jpg

    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •