Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 7 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 68

Emner: Hvis I engang kommer til Thy

  1. #11
    crazyknitter Gæst
    Hej!
    Den hedder " Busk Hobby " og sælger også Sandness garn , Regia og noget tysk garn.
    Nu vi er i gågaden skal I give jer tid til, at gå op mod Vestergde på højre side ligger " Strikkefeen " et rigtigt mekka for strikelskere sælger garn fra Rowan, Opal, Regia, Marianne Isager, Hanne Falkenberg, Dansk Design, Henrichsen Uldfabrik i Skive osv.
    Helt forbi gågaden stadig i Vestergade ligger " Grønhøj Garn ", der har garn fra Hjertegarn foruden deres eget, eneste fejl ved den butik er, at den kun har åben mandag og torsdag.
    Kærligst
    Crazyknitter

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Hej alle garnglade piger!
    Se, hvad jeg har fundet! Aagaardens internet side (Aagaarden er den gårdbutik, der ligger syd for Hurup i Thy).
    http://www.aagaard-tekstil.dk/

    Den virker på min computer!

    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #13
    Enaj Gæst
    Jeg er lige kommet hjem fra ferie i Thy.
    Jeg har købt garn hos Busk Hobby i Storegade.
    fabel strømpegarn til 24 kr pr nøgle. Jeg ved ikke om det er dyrt, jeg synes det ikke! Og NZ lammeuld til 49 kr pr 100 gram.
    desvære var der ikke flere penge på garnkontoen da jeg kom forbi Strikke-feen

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg fandt lige en reklame i Thylands avis om en butik i Vestervig, hvor man kan købe ting til papir hobby og de laver kort, scrapbøger, indbydelser o. lign. på bestilling.

    Det er den nederste af de 2, der hedder: Creative Scrapbooking & Hobby. Der er både et telefon nr. og en e-mail adresse. Men jeg ved ikke, om jeg må skrive dem her.

    Den anden er vist noget med perler.
    http://www.lokalshop.dk/leget%C3%B8j...øj-hobby-spil
    Sidst redigeret af Strikkelene : 21-07-2008 kl. 15:32 Årsag: Glemte at indsætte link
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Er der mere vi skal se, for turen går derop inden så længe igen, og vi har mange dage til at se det hele...

    Meget gerne et udsigt punkt osv man bare køre forbi .. Hjemværns bunkeren lige før kemi fabrikken, den skal vi op på igen, der er en flot udsigt over hele Thy.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #16
    Isanna Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Er der mere vi skal se, for turen går derop inden så længe igen, og vi har mange dage til at se det hele...

    Meget gerne et udsigt punkt osv man bare køre forbi .. Hjemværns bunkeren lige før kemi fabrikken, den skal vi op på igen, der er en flot udsigt over hele Thy.
    Hvis I har god tid til at køre en lidt længere tur en dag - og kan lide at kigge på fugle - var det måske en idë at vende bilen forbi Vejlerne. Der er udsigtshuse med kikkerter, så man kan studere fuglelivet. Der er også en åben udstilling, der beskriver Vejlerne.

    I kører fra Thisted mod Ålborg, rute 11/29, ca. 30 km. På vejen derop kommer I også forbi Vesløs og er I heldige er der måske et storkepar i reden.

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Lige noget for os... bilen køre gerne sådanne steder hen...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    03 Aug 2008
    Geografisk sted
    silkeborg
    Indlæg
    206
    ja thy er et fantastisk område, er selv opvoksede i vust mellem Thisted og Fjerritslev, ( det er så hanherred ) Men boede 3 år i Thisted da jeg uddannede mig til køkkenassistent, og nød meget at tage til vejlerne, hanstholm reservatet og det kan også anbefales at tage turen til tømmerbyfjord (vust og bjerget ) og et smut forbi bulbjerg der er super skønt !!
    Savner helt at bo der oppe nu, men bor jo ved Silkeborg, og der er også skønt!!
    Mimi K jensen

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Bulbjerg var jeg ved i 1955 da fingeren stod der endnu...

    men når i skriver noget, kunne i vel ikke ligge en adresse ind, så kan GPS bedre finde det...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Ja, "fingeren", som du kalder den hedder/hed Skarreklit.

    Hvis du/I kan lide udsigtspunkter, så er der f.eks. Ashøje, der ligge lige udenfor Hurup ved den gamle landevej til Vestervig. Og så skal I køre ad kystvejen, der starter i nærheden af Vestervig kirke (en meget stor, hvid kirke, der ligger meget højt og kan ses langt væk), der går til Hanstholm (og forbi flere små hyggelige fiskelejer: Lyngby, Stenbjerg, Nr. og Sr. Vorupør, Vangså, Klitmøller (hvis I vil se nogen, der surfer) og Hanstholm (de sidste km. før Hanstholm kører man med Vesterhavet på den ene side og det enorme Hanstholmreservat på den anden side). Nord for Nørre Vorupør går der en lille vej til Bøgested Rende. Det er et øde og dejligt område ved stranden, hvor der også er flot. I kan også køre ud til Lodbjerg Fyr (nord for Agger) og måske komme op i fyret. Den udsigt skal I ikke snyde jer selv for (det koster vist omkring 5 - 10 kr. pr næse, at komme op i fyret). De 3 vindmøller I kan se længere inde i landet står lige i nærheden af, hvor min mor bor. Bagefter kan I gå en tur på redningsvejen ude i området. I går bare ad den vej lige ved siden af parkeringspladsen. Så kommer I lige ud i området.

    Der er jo også Bunker museet i Hanstholm (det hedder Museumscenter Hanstholm og ligger på Roshagevej).

    Der er også Limfjordscentret - Doverodde Købmandsgård, Doveroddevej (syd for Neessund/Næssund), hvor de har et højt tårn - vist en gammel ombygget silo, man kan komme op i.

    Jeg har jo kendt Thy siden jeg var knap 5 år.

    Pakhuset i Krik (mellem Vestervig og Agger) er vist lukket nu. De kunne ikke få det til at løbe rundt. Passer ikke!!

    Lige en rettelse, 11/4 - 2009!!! Vi har været forbi i dag og der er stadig åbent. Det må være mig, der huskede forkert. Så man kan stadig besøge Pakhuset i Krik og se udstillingerne.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 2 af 7 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •