Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 19

Emner: Ingen nattesøvn

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Ingen nattesøvn

    Her dapper man i seng ved 0.30 tiden rigtig godt træt.. ligger og slapper lidt af, så ryggen kan få lidt fred, hvad høre man så .. nattegalesang... så det vælter en om kuld, vi har altid haft 2 par der "synger" til hinanden, men nu er der kommet et 3 par..

    Hvad skete der så med nattesøvnen..jo kone stod op tog varmt tøj på og satte sig ud på teressen og nød deres sang og vupti så røg der lige 1½ time.. tror jeg tager mig en lur til middag
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Hjørdis Jensen Gæst
    Vi har også nattergalesang, og det er helt ubeskriveligt at lytte til, og de synger jo kun til Sankt Hans, så det er med at nyde det !
    Du må ta' dig en middagslur Hundeuld


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Så er det sommer - det er det mest vidunderlige, der findes. Jeg under alle at høre det.
    Hilsen Strikke Marie

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    To sjæle... Jeg hørte den for et par dage siden svagt og da jeg så skulle til ro der ved 0.30-tiden, så var den tættere på. Sååååå det blev til en formiddagslur her
    og Julemor

  5. #5
    TanteLaila Gæst
    Det må være en dejlig ting at blive vækket af, dog har jeg aldrig selv hørt nattergalen. Her har vi kun en ugle der holder os vågen om natten i vintertiden.

  6. #6
    Hjørdis Jensen Gæst
    Fuglekvidder er nu ikke det værste man kan lytte til, men nattergalen har vi hørt de sidste halvanden måned - så smukt at lytte til !
    Mejse og musvit unger har vi også in live, lige uden for døren , desværre har vi en dum krage, som er begyndt at spise kuglerne jeg sætter ud til alle fugleungernes forældre, for det er nu de har brug for at fodre alle børnene !
    Men idag hænger jeg den et nyt sted, for at se om jeg kan snyde kragen !
    Desværre tror jeg den er flyttet ind, og venter på mine valnødder, som den henter og smider på landevejen herude, og gnasker løs af ! Det varer lidt endnu, men den er lidt for fræk, i min verden, men måske ikke i naturens ?



  7. #7
    Hjørdis Jensen Gæst
    Nattergalen er allerede igang her hos os, og det er så smukt !
    Det er jo nu den skal finde sin dame !



  8. #8
    kridthuset-ikast Gæst
    Dejlig nattebeskæftigelse.

    Hørte også et par ivrige nattergale sidset weekend da vi var på Sjælland.
    Her hos mig er det nu mest pindsvinet der kan holde mig oppe om natten. det er så hyggeligt når den grynter rundt i haven her i de lyse nætter.
    Så er det ikke sent selv om det faktisk er det.

    Håber du fik en lur, så du er frisk til at snuppe endnu en natkoncert hvis nattergalene har lyst til at gi en.

  9. #9
    ingeborg Gæst
    Jeg nyder frøernes kvækken og solsortens sang hver aften i øjeblikket, og når de går til ro så tager nattergalen over.

    Det er skønt med sådan en open air koncert

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja det er det... kom først iseng kl 2.30 inat, skal vist til at bruge ørpropper
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •