Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Tabte masker...

  1. #1
    Nette Gæst

    Tabte masker...

    Her i eftermiddags satte vi os udenfor. Den ældste på otte ønskede at få sit strikketøj med ud. Han har netop "lært" at strikke og er i gang med et halstørklæde til sovebamsen. Først satte vi os på en bænk, og fandt garnet og pindene frem. Vi valgte dog hurtigt at rykke lidt længere væk og i stedet ned på græsset. Da vi igen fik os placeret, opdagede jeg, at drengen havde en strikkepind i hver hånd, og spurgte derfor
    "Hov skat, hvor er de to masker, der skulle være på den der tomme pind? Dem havde du jo nået at strikke, inden vi rykkede os?"
    Ham: "Det ved jeg ikke?"
    Mig: "Må jeg lige prøve at se, det kan være, du har tabt dem."
    Ham:" Kan man det?"
    mig (med min sorte humor): Ja da, prøv lige og se efter ovre ved bænken, det kan være de ligger der ovre."

    Og selvfølgelig løb drengen straks over til bænken og begyndte at lede, imens jeg rullede rundt på græsset og havde svært ved at holde på grin og blære.

    Ham : "Aj, ved du hvad. Jeg synes altså ikke, jeg kan finde dem herovre, men ok, nu ved jeg jo heller ikke, hvordan sådan nogle ser ud, når de ikke sidder på pinden."

    Og så brød hans moster ind og fortalte ham, at jeg drillede, og så fik jeg sand i skoene...



    Nette

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Herlig moster og nevø... men du er ikke helt sød Nette
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Mosterkoster Gæst
    Rigtig god historie, ja man skal da drille engang imellem. Men pas på Nette, de kan også selv:

    Min kollega til sin søn: Gider du at dække bordet?
    Sønnen: Går ind i stuen for at se TV.
    Moderen: Går ind i stuen og spørger om han ikke hørte at hun talte til ham.
    Sønnen: Jo det hørte jeg godt, men du spurgte om jeg gad, og det gider jeg ikke.

    Moderen til mig: Der lærte jeg noget om, hvordan man skal spørge hvis man ønsker en bestemt handling.

  4. #4
    Nette Gæst
    Jeg får allerede igen! Ofte!
    Vi har en sort humor herhjemme, men går aldrig over stregen. Man lærer hurtigt, hvad hinanden kan tåle. Den yngste var længst om at turde lege med. Men udspillet skal komme fra dem selv!!

    I dag blev jeg f.eks. til grin herhjemme, da jeg trådte i den nålepude, der var faldet ned af min sybunke. Selvfølgelig med undersiden op!
    - Ok, det var også lidt sjovt, og som ungerne sagde, så lærte jeg på den hårde måde, at man skal rydde op efter sig!

    Jeg lærte jo så også samtidig, hvordan det er at træde på et pindsvin, og det kan jeg ikke anbefale, at man gør!
    Godt man har "hjemmesygeplejerske". :-)

    Nette

  5. #5
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Mosterkoster Se meddelelser

    Moderen til mig: Der lærte jeg noget om, hvordan man skal spørge hvis man ønsker en bestemt handling.
    Man skal slet ikke spørge, man skal kræve!*G*
    Da min den yngste lige var to år, skulle vi være alene hjemme en eftermiddag/aften. På vejen hjem spurgte jeg ham:
    "Hvad synes du, vi skal lave, når vi kommer hjem?"
    Ham: "Popcorn!"
    Mig:(bitter over ikke at have spurgt mere ledende) "Popcorn? Nå for søren da, jamen jeg mener, hvad synes du vi skal give os til?"
    Ham: "Drik kakaomælk"
    Mig:(opgivende) "Ok, vi skal lave popcorn og drikke kakaomælk. Men skat, hvad skal vi lave inde på værelset, når vi kommer hjem?"
    Ham: "pakke julegaver ud!"

    Siden den dag, hvor han fik popkorn og kakaomælk, fordi hans mor følte sig overvundet af en toårig, har jeg husket at spørge mere ledende, når jeg allerede har et svar klar.

    Nette

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    . Den var sjov, Nette.
    Strikke Marie

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2010
    Geografisk sted
    Hørsholm
    Indlæg
    64
    Sidder her og søger efter ideer til en nålepude og fik søgt denne tråd frem.

    Jeg læste oplægget og grinte så tårene trillede - da jeg fik luft igen, skulle jeg genfortælle historien for min mand - og så var den gal med tårerne igen.

    Håber I fandt maskerne igen :-)

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •