Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 41

Emner: Den ÆGTE sandkage...

  1. #11
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Lillemor26 Se meddelelser
    Vil da lige tilføje lidt variationer man kan lave af samme dej!

    Det er samme dej som den jeg først har beskrevet. dog uden vaniliesukker!
    Hvis man nøjes med at hælde halvdelen af dejen i formen, og så blandet den anden halvdel i skålen med kakao og hælder den over, så kan man lige sætte en ske helt ned i bunden i den ene ende, og kører den langs bunden hen til anden anden ende. Så har man marmorkage som oldemor lavede den. :-)

    Nette

  2. #12
    Viktoria Gæst
    Spørgsmål: kan man ikke når kagen er bagt færdig prikke den med strikkepinde og så fylde appelsinsaft i hulderne og evt. glasur med appelsinsaft/skalder ovenpå kagen???

  3. #13
    kridthuset-ikast Gæst
    Åh, hvor er i onde. her sidder jeg og drømmer om lidt sødt, og så vælter i jer i lækre kageopskrifter.
    Gid man kunne sende sådan et stykke sandkage med netpost.

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Har du ikke fået en skuffe på din computer Kridthuset-Ikast
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #15
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Viktoria Se meddelelser
    Spørgsmål: kan man ikke når kagen er bagt færdig prikke den med strikkepinde og så fylde appelsinsaft i hulderne og evt. glasur med appelsinsaft/skalder ovenpå kagen???
    Jo, hvorfor skulle man ikke kunne gøre det?
    Men hvis du ønsker en appelsinkage, så kunne du jo bage den fra Omas gamle opskriftsider i stedet. Den smager vildt meget af appelsin, og appelsinkageelskere nyder den med største velbehag. - Jeg gør dog ikke, og har traumer fra min barndoms fødselsdage over den kage.
    Måske er der en eller anden herinde, der ligger inde med sådan en lille plettet lap papir med appelsinskagen på?

    Nette

  6. #16
    Nette Gæst
    Jeg tror, det er den he, lånt fra http://www.familien-zakis.dk/kageopskrifter.htm :
    Ingredienser:
    150 g margarine
    165 g sukker
    3 æg
    225 g mel
    1½ tsk. bagepulver
    reven skal af 1 appelsin
    saft af ½ appelsin
    fintrevet appelsinskal til pynt
    Lage:
    saft af 1 appelsin
    2 spsk. sukker
    Rør margarine og sukker hvidt og luftigt. Tilsæt æggene et ad gangen (må ikke være kolde). Sigt mel og bagepulver og
    tilsæt det med de øvrige ingredienser til den rørte masse. Hæld dejen i en smurt, raspdrysset 1 liter bageform. Bages på
    en bagerist midt i en forvarmet ovn ved 175 grader i 35-45 min. Mens kagen bager, koges appelsinlagen, som hældes
    over, straks kagen tages ud af ovnen.

  7. #17
    ingeborg Gæst
    Mums

    Den er også god med æbler og kanel

    Og med ananassaft og/eller mos og hakket chokolade

    Det bliver en rigtig sund kage, når man tilsætter frugt

  8. #18
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Ingeborg Se meddelelser
    Det bliver en rigtig sund kage, når man tilsætter frugt
    Ja se, det kan man jo altid prøve at overbevise sig selv om. Og det tror jeg nok, jeg gør i dag, hvor den yngste er hjemme og veninden, med samme pasningsproblem som jeg, kommer til strik i haven.

    En rabarbersmuldrekage vil vidst gøre lykke i dag. Rabarber er også sundt!

    Nette

  9. #19
    the_dane Gæst
    uhmmm Så er kagen fundet der skal bages i morgen samme med lillemanden, han elsker at hjælpe med at bage, mens han sidder på køkkenbordet.
    TAK. Vi laver nok 2 varianter.
    Så skal der hygges.

  10. #20
    Charitas Gæst
    så står der to forme i ovnen jeg har bare givet sandkagerne et drys kokos i dejen - Da jeg elsker kokos, er bare så lækkersulten så jeg glæder mig til at sætte tænderne i et stykke kage

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •