Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 12

Emner: Mine første kort af håndlavet papir + nu med vejledning

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2008
    Geografisk sted
    Nord for Varde - 6880
    Indlæg
    136

    Mine første kort af håndlavet papir + nu med vejledning

    Der er så mange herinde der laver kort så nu ville jeg også prøve.
    Jeg har selv lavet papiret ud af avis/reklamer og æggebakker.
    Kortet med sommerfuglefangeren er der kommet små blomster i, og kortet med den lille and er der kommet mælkebøtte blomster i.

    Norby

  2. #2
    Rysse Gæst
    Super flotte kort. Jeg er vild med dit hjemmelavede papir. Du må lave en vejledning, hvordan man gør en dag ved lejlighed.

  3. #3
    Tut Gæst
    Hvor er dine kort flotte.

    fra Tut

  4. #4
    Ulla P Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Rysse Se meddelelser
    Super flotte kort. Jeg er vild med dit hjemmelavede papir. Du må lave en vejledning, hvordan man gør en dag ved lejlighed.
    Hjemmelavet papir kræver en god vandsjaskeplads, en masse gammelt gennemvasket linned, en stor balje og en ramme.
    Desuden en blender (helst minimum 600 w) - og så ellers fibre i (næsten) alle afskygninger.

    Du kan pynte med alt muligt.
    Du kan lave gulerodspapir (skær tyyyynde skiver gulerod og kog dem forsigtigt ... )
    Og du kan farve med alt muligt - silkepapir (blandes i fibermassen/bulpen) løgskaller, spinat ...

    Det er kun din egen fantasi, der sætter grænserne

  5. #5
    Birgitma Gæst
    Jeg er vild med dit hjemmelavede papir. Du må lave en vejledning, hvordan man gør en dag ved lejlighed.

    Det mener jeg også rysse det må vi lære.


    Norby de kort er bare blevet rigtig flotte.

    Hilsen Birgitma.

  6. #6
    Rysse Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Ulla P Se meddelelser
    Hjemmelavet papir kræver en god vandsjaskeplads, en masse gammelt gennemvasket linned, en stor balje og en ramme.
    Desuden en blender (helst minimum 600 w) - og så ellers fibre i (næsten) alle afskygninger.

    Du kan pynte med alt muligt.
    Du kan lave gulerodspapir (skær tyyyynde skiver gulerod og kog dem forsigtigt ... )
    Og du kan farve med alt muligt - silkepapir (blandes i fibermassen/bulpen) løgskaller, spinat ...

    Det er kun din egen fantasi, der sætter grænserne
    Yesssss og hvad så - og hvad så - fortæl noget mere

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2008
    Geografisk sted
    Nord for Varde - 6880
    Indlæg
    136
    Tak for alle roserne.

    Jeg har gjort følgene:

    Avis papir og æggebakkerne har jeg revet i mindre stykker som jeg satte i blød i vand i mindst 12 timer. Derefter blendede jeg massen, en håndfuld papir masse og ca. en liter vand, hellere for meget vand end for lidt. Det hele kom jeg ned i en større balje. Der skal mere vand i den store balje.
    Rammen har jeg selv lavet, af lidt høvlet træ som vi havde til at ligge. Nettet er af plastik fluenet, det kan købes i metermål i en trælast. Jeg gav ca. 20 kr. for en meter, og der kan jo blive til rigtig mange rammer.
    Dernæst kørte jeg rammen lodret ned i vandet og kørte lidt frem og tilbage på lidt skrå, næsten vandret, for at få papir massen på rammen.
    Derefter ladge jeg rammen ovenpå en spand, så den kunne dryppe lidt af, bare et par sekunder til det værste vand er dryppet af. Mens den drypper af ligger jeg små blomster, blade eller hvad man nu har lyst til ned i. Det er bedst hvis man gør det inden alt vandet er dryppet af og at tingene ikke er alt for store, så hænger de bedst fast. Men man kan lime den på igen hvis det går galt.
    Dernæst fjerner man den øverste ramme og vender rammen med papiret ned på en klud, man kan bruge viskestykker, karklude, eller andet stof uden for meget struktur i, jeg plejer at trykke på bagsiden af rammen/nettet så papiret bliver trykket lidt ned i kluden, dernæst fjernes rammen lige så langsomt, træk lidt i kluden i det ene hjørne samtigdig med at du løften rammen. Hvis det går galt ligger man bare hale rammen ned igen og trykker lidt på nettet igen.
    Dernæst skal kluden bare op og hænge til tørre.
    Vær lidt forsigtig når i tager papiret af kluden, hvis den rever så kan i bare tage lidt vand på og lade den tørre igen.

    Håber dette er til at forstå, ellers skal i bare spørge igen.

    Norby

  8. #8
    Rysse Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af norby Se meddelelser
    Tak for alle roserne.
    Dernæst skal kluden bare op og hænge til tørre.
    Vær lidt forsigtig når i tager papiret af kluden, hvis den rever så kan i bare tage lidt vand på og lade den tørre igen.

    Norby
    Er det korrekt forstået at papiret hænger på en klud. Falder det ikke af. Jeg tror ikke jeg helt har forstået det.

    mht de blomster du putter i. Er det friske eller tørrede blomster.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2008
    Geografisk sted
    Nord for Varde - 6880
    Indlæg
    136
    Papiret falder ikke af kluden, det er aldrig sket for mig.
    Jeg bruger friske blomster. De ændre selvfølgelig farve når det tørrer.

    Norby

  10. #10
    Rysse Gæst
    Det må simpelt hen prøves en dag. Tak for hjælpen

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •