Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 30

Emner: Legehuset i skoven

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Ih du er så dygtig StrikkeMarie. Jeg har selv gået med tanker om en legekiste til min niece hun kunne have når hun kom her fyldt med sådanne små sager. Du er en stor inspirationskilde for mig :o)
    Zuzzan

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Det er da dejligt at høre, jeg kan være til lidt inspiration. Selv synes, jeg jo bare jeg laver det samme og det samme år ud og år ind - bare med nye garner.

    En ide, jeg har haft meget succes med er en lille kuffert - det kan bare være en af de små dukkekufferter fra Tigerbutikkerne eller Grenes.
    Her kan man have ganske få remedier, lidt silketørklæder til at danne baggrund, og lidt dyr, dukker, biler eller hvad det nu skal være. Når der så er lidt uro i geledderne kan man som en anden Jytte Abildstrøm hive kufferten frem og tage lidt op ad gangen, fange opmærksomheden, digte en historie eller lave et lille dukkespil (Jeg bruger mange af de søde eventyr fra "Barndomslandet" "Elsa Beskow" eller de mange "Mit skatkammer"). Den er næsten sikker hver gang, som en magnet trækker den børnene til, og husk at der skal lukkes og gemmes væk i tide, så den forbliver lidt magisk og hemmelig indtil næste gang.
    Der er så mange ting, der er gratis - kogler, blomster, sten og avispapir, og hvem har ikke en vandhane og en vask, så der kan blive en lille sejltur.......

    Legehuset i skoven 016.jpg

    Legehuset i skoven 014.jpg

    Sidste skud på familien - der lige er hoppet over på min nyudsprugne "Queen of Sweden".

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Jeb bukker mig i støvet. Du er genial intet mindre. Jeg må huske at få købt en kuffert næste gang jeg er i søstrene. Sjovt nok stod jeg i en forleden og kiggede forelsket på en af de større modeller men jeg skulle rende en masse rundt og kunne ikke slæbe den med mig. Æv.
    Zuzzan

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Jamen Zuzzan: det er store ord. Tak for dem - du havde jo selv samme tanke, men vidste så bare ikke hvad det var, du ville komme i kufferten den anden dag, da du stod der. Det ved du nu - og inden længe er den sikkert fyldt med skønne hemmeligheder.

    Så er familien øget med det sidste skud - for der er ikke mere hvidt garn.
    De er blevet nogle små fræksakker, der vist kan finde på lidt af hvert. Både klatre i træer, sejle i havedammen og lege i roserne.............hvad skal det dog ikke blive til?

    Legehuset i skoven 020.jpg

  5. #15
    Tippi Gæst
    Ej hvor er det altså en sød lille familie du har fået lavet. Og sikke mange oplevelser de får! Jeg var nødt til at skynde mig at rulle igennem hele tråden for at se "slutningen".

    Det minder mig om at være barn og lege med mine tøjdyr ude i haven om sommeren, og jeg kommer sådan til at glæde mig til min datter bliver stor nok til at lege ude i haven.

    Flot arbejde!

    Stine

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Er der kommet flere skovfolk strikke Marie
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #17
    lenemormeinild Gæst
    For pokker strikke marie du er ginial og du har lige givet mig en rigtig god ide og ja det tager tid at at få lavet sine ideer men de bliver jo aldrig helt færdig og åååå ja der er mange gode historier i barndomslandet.
    Så nu gælder det bare om at fatte pindene lenemor

  8. #18
    Elise Gæst
    Ja, det er da bare en supergod ide...spændende at se hvad det ender med....

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Her er lidt flere småting til Legehuset i skoven.
    Wee Woodland f.jpg

    Wee Woodland lrok7.jpg

    Wee Woodland brok8.jpg

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Hvor er de kære. Er det Alan Darts? Eller egen opfindelse?
    Zuzzan

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •