Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 30

Emner: Legehuset i skoven

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892

    Legehuset i skoven

    Jeg fik en ide for en uges tid siden eller to, mens jeg sad og strikkede gnomer.
    Det er et større projekt, og vil nok strække sig over efteråret.
    Der er ingen opskrifter, så det hele skal bygges op på en eller anden snedig måde.
    Her er første del.
    Mor fluesvamp og hendes baby.

    Legehuset i skoven 002.jpg

    Legehuset i skoven 003.jpg

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    16 Dec 2006
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    644
    Har du din egen lille skov eller skal du bruge den offentilge.
    skide godt gået , glæder mig til at se resten .
    Med venlig hilsen Steffen

    Livet er ikke det værste man har - om lidt har Winnie klar .

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Glæder mig til at se skoven befolket..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af strikketøsen Se meddelelser
    HØRT HØRT! Helt sikkert. Det er en fantastisk god idé - tror da at en sådan bog ville blive særdeles godt modtaget!
    De har fat i noget helt rigtigt her, Strikke Marie. Hvis du følger din idé er helt ud, så overvej det! Og gør du det, så sig til, hvis du har brug for hjælp. :-)

    Nette

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Tak for opbakningen og roserne - det er da for galt. Jeg har jo lavet alle disse små legeting de sidste 20 år eller mere - og jeg elsker det stadig. Der er jo skrevet bøger - og min favorit som jeg har slidt med øjnene er den Elsa Beskow med småfolket i skoven. Jeg elsker simpelthen den forfatter og hendes univers. (For ikke at tale om "Bobbelemuk" som jeg fik i et dyrt slidt antikvariatisk eksemplar som fødselsdagsgave - og min store teenager kan stadig komme og bede mig læse historien om rosentræet. Den er så smuk - den vil jeg så gerne lave som dukketeater en dag).
    Jeg har syet svampe svampehuse og filtet hule træstammer længe inden det blev moderne. Det er kun fantasien, der sætter grænser.
    Nu vil jeg dog prøve at lave et lille sæt her hjem til, så der altid er en lille kasse med herligheder, når der kommer nogen børn på besøg.
    Har ikke nået det store i dag, der skulle jo bages lagkager og roulader, og haven skulle jo også passes, men mor fluesvamp fik sig en af ungerne på slæb..........

    Legehuset i skoven 007.jpg

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Ungerne går dog mere hårdhændet til værks, når de ser dem - og det er jo dejligt, når det er noget, der kan tale til alle aldre. Bare det, at det sætter noget igang i den indre verden - så er missionen lykkedes, men vent bare, der kommer mere. Lige nu brygger jeg på nogle træer og et lille egern måske. Men mor fluesvamp skal jo have flere unger - myriader af unger har de vel sådan nogle småfolk derude?
    Nå, nu er det vist sengetid inden fantasterierne løber af med mig
    Strikke Marie
    Sidst redigeret af OPR1 : 22-11-2008 kl. 17:01

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Herlev
    Indlæg
    167
    Hvor er de bare skønne Strikke Marie. Jeg helt vild med mor og barn - mon det er fordi det er som at se sig selv?!?
    Varme rokke-kram
    Connie

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Legehuset i skoven 008.jpg

    Så blev de fire i familien Fluesvamp.......................

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Tak, Hjørdis. Er det den fra Ravelry? Så har jeg den, og er igang. Den er ikke så svær at oversætte - har downloaded en ordbog fra nettet. Det hjælper en del. (Myriads of mushrooms)
    Jeg har også førhen lavet de sødeste svampe - nålefiltet og vådfiltet og broderet med skinnende silke. De var søde. har også nogle rigtig søde, jeg engang syede i filt inden det blev moderne at filte.
    Man kan jo lave alt...........
    Men hører gerne, hvis det ikke er den fra Rav.
    Strikke Marie

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Å nej hvor er de kære...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •