Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: hæklet legetøj

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten
    Indlæg
    502

    hæklet legetøj

    fandt dette stykke legetøj på www.berroco.com
    opskriften er fri men på engelsk er der nogen der skulle have lyst til at oversætte .


    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af vandhunden Se meddelelser
    fandt dette stykke legetøj på www.berroco.com
    iih, og man kunne smide små bjælder ind i den..
    Rigtig god idé. :-)

    Nette

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    4340 Tølløse
    Indlæg
    186
    hvis ikke der er nogle der kommer mig i forkøbet skal jeg nok gøre et forsøg men det bliver først imorgen omkring middagstid.

    Knus

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten
    Indlæg
    502
    ved ikke om jeg har gjort noget forkert ved at vise billede, istedet for skulle der nok have stået internet adressen, jeg blev vist lidt for ivrig.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    4340 Tølløse
    Indlæg
    186
    Citat Oprindeligt indsendt af vandhunden Se meddelelser
    ved ikke om jeg har gjort noget forkert ved at vise billede, istedet for skulle der nok have stået internet adressen, jeg blev vist lidt for ivrig.
    Hvorfor skulle du have gjort noget forkert, du har jo linket til internet adressen og da det er en gratis opskrift så skulle der da ikke være copyright regler.

    Prøver her til morgen for Aya er jo lige glad med om man går i seng kl 22 eller kl 01.30 hun står op før fanden får sko på alligevel

  6. #6
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af loerup Se meddelelser
    Prøver her til morgen for Aya er jo lige glad med om man går i seng kl 22 eller kl 01.30 hun står op før fanden får sko på alligevel
    Ha! Det kender jeg godt. Mine børn er også fuldstændig ligeglade med, om DE kommer i seng kl. 20 eller 23. De vågner til samme tid alligevel!..

    Nette

  7. #7
    Lise Gæst
    -Og så er den hæklet i strømpegarn.
    Endnu en god måde at få brugt strømpegarnsrester på.

    Den kan osse fås i en pragtfuld strikket udgave:
    http://www.berroco.com/exclusives/ce...celestine.html
    Sidst redigeret af hundeuld : 20-03-2010 kl. 22:02

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    4340 Tølløse
    Indlæg
    186
    er ikke nået halvejs med oversættelsen, Aya vil ikke som jeg vil, men sådan er det jo men de børn, så hvis derer nogle der er hurtigere end mig til at oversætte så er det okay.

    Knus

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    4340 Tølløse
    Indlæg
    186
    så er den oversat, håber det er forståeligt.

    Celestine Crochet

    Materialer: garn, hæklenål str 3,5, markører, fyld, nål, valgfrit klokke eller rangle.

    Note 1: der er ikke nogen strikkefasthed.
    Note 2: stjerne er lavet af 12 punkter som hækles hver for sig men samles under arbejdet.

    Stjernen:
    1 punkt: 35 lm samles med 1 km sørg for at arbejdet ikke snor.
    Omg 1: 1 lm, 1 fm i hver lm saml med en km i 1 lm = 35m
    Omg 2 og 3: 1 lm, 1 fm I hver fm rundt saml med en km i 1 lm
    Omg 4: 1 lm, *formindsk over de næste 2 fm (http://crochet.about.com/library/bl_decrease.htm )fm i de næste 3 fm, formindsk over de næste 2 fm. Gentag fra * 4 gange til saml med en km i begyndelsens lm = 25 fm
    Omg 5 og 6 og 7: Gentag. Omg 2
    Omg 8: 1lm, * formindsk over de næste 2 fm, 1 fm I næste fm, formindsk over de næste 2 fm. Gentag fra * 4 gange mere, saml med en km i begyndelsens lm = 15 fm
    Omg 9, 10 og 11: Gentag omg 2
    Omg 12: 1lm *formindsk over de næste 2 m, gentag fra * 6 gange 1 km i den sidste km = 8m
    Omg 13: 1 lm * formindsk over de næste 2 m, gentag fra * 3 gange = 4 fm
    Lukaf. Lad en lang ende blive sæt på nål og træk enden tæt. Marker dette som det første punkt.
    2 punkt: slå 28 lm op sammel med km til grund maskerne af 1. punkt lav km i 7 m. sammel med 1 km til en ring sørg for ikke at sno det.
    Omg 1: 1 lm, fm i hver m, saml med 1 km i beg lm = 35 m
    Lad resten færdig som punkt 1

    3 punkt: 21 lm, 7 km I punkt 2 og 7 km I punkt 1, saml til en ring og lav færdig som punkt 2
    4. og 5. punkt: lav som ved 3. punkt med 1 punkt som rotation, man vil arbejde langs den venstre side af det foregående arbejde og næste side af det 1 punkt hver gang.
    6. punkt: 14 lm, 7 km langs 5. punkt, 7 km langs 1. punkt og 7 km langs næste punkt. Saml med km til en ring = 35 m. lav færdig som 2 punkt.
    Nu skulle første punkt være omgivet af 5 punkter. Punkt 7-11 vil lave en lignede omgang af punkter.
    7. punkt: 21 lm lav 7 km langs foregående punkt og 7 km langs næste punkt, saml uden at sno det. Lav som punkt 2.
    8, 9, 10, og 11. punkt: 14 lm, 7 km langs foregående punkt og 7 km langs næste punkt saml uden at sno = 35 m færdiggør som punkt 2.
    Put fyld I og evt. klokke eller rangle.
    12. punkt: lav 7 km langs hver side på punkterne sammel med en km gør den færdig som punkt 2. fyld sidste punkt som du arbejder dig frem.

    Knus Marie

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg ville begynde ude i spidsen med en mindre ring af luftmasker. Og så tage ud regelmæssigt. Jeg kan forstå, at man skal lave 12 toppe og så hækle dem samme til sidst (og lave en åbning, så man kan fylde noget ind i).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •