Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 29

Emner: En drøm

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    15 May 2008
    Geografisk sted
    ikast
    Indlæg
    79

    En drøm

    Nu er endelig en drøm ved at gå i opfyldelse. Ja det var såmænd bare mig der lige skulle blive helt klar over mine behov og hvad mit hjerte banker for.
    Så først ville jeg købe en brugt rok - læste bøger for at vide hvad jeg skulle kigge efter - jeg er helt grøn i faget - var ude at kigge på een, men kunne uden ret meget kendskab se at DEN gik ikke ! ormædt og med skævt hjul...men meget smuk !!

    Så gik jeg videre på den blå avis - gul og gratis og hvad ved jeg.Men ikke ret meget her i jylland.

    Så fandt jeg denne side og hundeulds skønne side og blev igen lidt klogere

    Endelig så jeg Birthes butik i Ry ... Afsted til Ry og så er valget blevet en kromskirok med to tramper...den er da helt vidunderlig.
    Min ældste søn var meget tilfreds med mig..endelig tillod hans mor sig noget af kvalitet
    Så nu skal jeg bare vente på at Birthe får den hjem.
    Men jeg kan jo så starte med at gøre ulden fra et af vores får klar.Jeg er jo så heldig at min mand er vild med får og at vi lige har fået 4 lam fra 2 får - det er meget godt.
    Og nu kommer jeg så endelig til sagens kerne.
    Er der en uldspinder her i nærheden af "uldbyen" Ikast. For jeg tror nok at de som engang var her er døde og borte for længst
    Og jeg kunne godt bruge een med lidt større erfaring end mig.( O )
    Jeg vil gerne lave en spindeklub- jeg har masser af plads, hvis nogen skulle have lyst.

    Det kunne blive rigtig sjovt
    Uldvarm hilsen fra Miira

  2. #2
    Ulla P Gæst
    VELKOMMEN til Rokken.dk

    Hvor herligt at du omgående kaster dig ud i rokkeriet.

    Godt gået at du har fundet 'din' rok - uden at falde for det visuelle.

    Jeg håber meget, at du kan få en spindeklub / rokkeklub op at stå.

    Jeg er sikker på, der er masser (eller i hvert fald nogle), der kan og vil hjælpe dig - så bare vent.
    Der skal nok gå nogle i fælden.

    Held og lykke med det hele - jeg håber, du bliver rigtig glad for at være her på siderne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    15 May 2008
    Geografisk sted
    ikast
    Indlæg
    79
    Tak skal du ha' Ulla.
    Jeg er allerede rigtig glad for at have fundet alle I kreative mennesker, så vidt jeg kan se, mest kvinder. Men det er jo i vores gener - vi KAN simpelthen ikke lade være. Det er sådan et dejligt fællesskab at arbejde med noget i sine hænder - sammen med andre og ordne alle verdensproblemerne samtidig !
    Uldvarm hilsen fra Miira

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Hej Miira og velkommen til!

    Jeg spinder og vil også gerne lære fra mig - det lyder også hyggeligt med en spindeklub. Meeeen...... jeg har fuldtidsarbejde og en del at se til i fritiden, så jeg vil ikke love at mødes en gang om ugen. Jeg er mere til at mødes på en fridag en gang imellem. Men som Ulla P sagde: der går nok nogen i fælden, så måske melder der sig nogen med lidt bedre tid end jeg - ellers kan vi snakkes ved om det igen. Vi finder nok ud af noget så du kan komme godt i gang.

  5. #5
    TanteLaila Gæst
    Hej Miira.

    Velkommen til

    Jeg er også nyudsprungen rokker :)

    Har næsten lige købt en brugt rok, som man kan læse om i en anden tråd. Men erfaringen mangler jeg også.. Så jeg er så fræk lige at sige, hvis du finder en underviser, og jeg evt kunne være med, må du meget gerne kontakte mig.


  6. #6
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Velkommen til Miira og tillykke med erhvervelsen

    Jeg kan ikke være dig til megen praktisk hjælp, men vil alligevel invitere dig til at læse min uldne tråd: http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=8005
    og Julemor

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    15 May 2008
    Geografisk sted
    ikast
    Indlæg
    79
    Tak skal I ha'
    Inge jeg havde nu ikke tænkt mig at det skulle være en gang om ugen, det kommer osse til at knibe tidsmæssigt for mig. Men måske en eftermiddag eller lig. om måneden kunne da være rigtig hyggeligt.
    Tak fordi du gerne vil hjælpe mig i gang, vi må så se at finde et tidspunkt, når jeg har fået min rok hjem.

    Tante Laila. Du er meget velkommen på holdet. Jeg tror faktisk at du snuppede din rok for næsen af mig. Men skidt med det jeg skulle jo osse have en Kromski
    Og
    Zep: skøn historie, jeg kan lige genkende fornemmelsen af at stå med al den uld. Jeg har selv haft et helt får til "udluftning " de dage det var så fint vejr, så nu er det til at være i nærheden af.
    Uldvarm hilsen fra Miira

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Miira: Giv lyd fra dig når du har din rok i hus.

    Tante Laila: Vi bor lidt halvlangt væk fra dig, men hvis du alligevel er interesseret får du besked, når der sker noget.

  9. #9
    TanteLaila Gæst
    Det lyder godt tak :)

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Synes jeg med et halvt øre hørte, at du har spundet en halv spole
    og Julemor

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •