Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 32

Emner: Stranden

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Stranden

    Her i dette emne kan vi skrive hvad vi ellers kan finde på at lave ved stranden ud over at bade.

    Vores strand ( Nyrupbugt Nykøbing Sj. )har en masse sten, hvert år laver vi en bælte hvor vi fjerner stenene ( de er små )på ca 1 til 1½ meter i breden, så dem der bruger den bukker sig ned for at samle de sten der kommer til at lægge sig der , på den måde bliver den ved med at være tilgængelig indtil der kommer en storm...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Parkie Gæst
    Man kan f. eks. spise mormors medbragte pandekager,eller plukke en buket blomster, smide sten i vandet, eller måske samle huller med sten uden om. Det sidste er god tidsfordriv
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Tag et stykke træ med hjem, og hæng de ting man finder på stranden op på den...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    27 Mar 2007
    Geografisk sted
    Langeland
    Indlæg
    120
    jeg fandt et drivtømmer på stranden en halvmeter ca, og det står ude i haven som en "bænk" hvis man kan kalde det det med min rosmarin på. Og ellers har jeg en tradition hvert år jeg skal finde en "hulko" hvis folk ved hva jeg mener.
    Men man kan så mange ting, min datter elsker at gå på jagt efter søstjerner hehe. og jeg kan godt lide at lede efter skaller til kort.
    Mirakler opstår når der er håb.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hulko er det ikke en sten med hul i ??
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    ingeborg Gæst
    Mine unger fandt engang et gebis på stranden

    det tog vi ikke med hjem

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    For 25 år siden hyggede Jenny sig med at dykke efter ... golfkugler, der lå så mange inden for 1 revle på 1½ meter vand, mener hun fik samlet 10 til 12 stk, det må have været en der har øvet sig i slag...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg kan også godt lide at gå rundt i alle stenene og lede efter hulsten eller andre spændende sten. Hos min mor har jeg f.eks. 2 spændende sten, hvor det ser ud som om nogen har drysset sølvstøv over. Det er selvfølgelig noget naturligt i stenene. Man kan f.eks. også være heldig at finde et stk. træ - eller en sten - der med lidt god vilje kan ligne noget. Min mor har et hunde/bjørnehoved af træ og jeg har engang fundet en håndstor sten, der kunne ligne en frø/tudse. Om det så er en grannitsten med navnet "Höganes" (et stednavn i Sverige) på stranden. Min mor bruger den ude i sin have, når hun skal bruge en tung sten til at holde på noget. Før de begyndte at ryde strandene i Thy for alt muligt strandings ting kunne vi både finde skibsreoler (som min far tog med hjem og reparerede), maling og andre sjove ting. Ja, selv en sweatshirt med navnet "Princeton University" fandt min far engang på stranden. Han tog den med hjem og jeg gik med den i mange år, indtil den var så slidt, at den ikke kunne bruges mere. Så man kan finde mange sjove, gode og praktiske ting på stranden. Bare man bruger sine øjne.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #9
    Viktoria Gæst
    jeg har samlet nogle sten fra stranden og taget med hjem.

    Jeg har brugt dem til at komme i en klar vase og så blomster.
    Det ser ret flot ud, og så har jeg noget af naturen inde i min stue.

  10. #10
    Parkie Gæst
    Jeg elsker at gå ved stranden og kigge på sten, og jeg har altid nogen med hjem.
    Jeg fandt en gang en lille Als-sten, - se ligheden


    Og øje jeg fik på et øje
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •