Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Symaskine til læder?

  1. #1
    Chickabee Gæst

    Symaskine til læder?

    Hejsa

    Jeg vil gerne have en symaskine som kan sy i læder - relativt tykt læder for jeg vil gerne kunne sy bælter. Den behøver ikke andet end at kunne sy lige ud for den skal kun bruges til det (har sy- og broderimaskine og over- og coverlocker som jeg bruger til alt andet). Så hvilken en vil I anbefale?

    Mvh Bettina

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    En god gammeldags trædevippe symaskine, DE kunne klare alt

    0048.jpg
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    heel Gæst
    Ja, det var faktisk lige det jeg ville til at foreslå.

    Sådan en gammel sag, eller også en industri-symaskine. De plejer også at kunne klare det. Men de fylder også en del.

  4. #4
    Tofteberg Gæst
    Ja jeg var lidt i samme retning. En gammel hånsvings maskine.

  5. #5
    bagger Gæst
    Jeg er enig med de øvrige indlæg, men vil dog også anbefale dig at se efter en gammel major symaskine, elektrisk, de kan tygge igennem hvad som helst bare man bruger den rigtige nål

  6. #6
    Hjørdis Jensen Gæst
    Det er rigtigt, kender en gammel møbelpolstrer, og sadelmager der bruger sådan en !

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Men lad os endelig vide hvad du finder ud af at bruge..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #8
    SanneG Gæst
    Er det rigtig læder du mener, for så tror jeg det er en sadelmagermaskine du skal brug. Men hvis det er tykt beklædningsskind, så kan man bruge en Pfaff. Min Pfaff, som jeg ikke helt kan huske hvor gammel er, syr gennem 5 lag meget tykt skind, jeg har lavet en vest i vandbøffel, hvor der i overskræringerne i hvertfald er 5 lag, måske mere. Det har den ingen problemer med.
    Jeg bruger ALDRIG skindnåle, men en jersey/strech-nål til skindsyning.

  9. #9
    johnna Gæst
    hej

    ja en god gammel maskine kan klare det ,jeg havde en Huskvarna den kunne sy skoletasker. men husk det er ikke kun maskinen
    det er også nålene der bestemmer

    hilsen johnna

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •