Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Et par "uldne" spørgsmål

  1. #1
    klasus Gæst

    Et par "uldne" spørgsmål

    Jeg har været så heldig, at få en af min afdøde Gudfars rokker, og da jeg ikke har spundet rigtigt før, har jeg et par spørgsmål til ulden:

    1. Er der nogen forskel på karteflor til filtning og spinning?
    2. Jeg har set hjemmesider der både har karteflor og kæmmet uld - Igen; Hvad er forskellen?
    3. Helt generelt; Hvad er en god begynderuld?

    Jeg har øvet mig lidt, da jeg havde noget tyndt maskingarn i uld liggende, som jeg har spundet sammen, og det gik ret godt, når jeg selv skal sige det så nu er jeg helt syg for at prøve rigtig - Og ja,ja - Jeg ved godt at det nok ville være mere rigtigt, at karte selv, men det kommer - specielt når vi får 34-timers-døgn, men kun i weekender og ferier
    Der skal jo også være tid til symaskinerne, strikkemaskinen og så er jeg så småt begyndt at hækle og stikke igen, fingrene vil gerne være med til de helt tykke pinde.

    KH
    Sus - den bedre halvdel af Klasus

  2. #2
    Mosterkoster Gæst
    Jeg ved intet om uld, til gengæld er jeg helt enig i at 36 timer på et døgn ikke ville skade, altså i ferier og weekender. Kan være at man skulle foreslå det til næste overenskomst, det får man vist mere ud af end de sølle kroner de tilbyder nu.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Nu er jeg så ikke den største ekspert herinde. Men forskellen på karteflor og kæmmet uld er den. I karteflor er ulden krydskartet, hvilket betyder at fiberene ligger i alle retninger. Modsat kæmmet uld, her ligger fiberene paralelt.

    Hvad der er bedst at spinde med, ja det ved jeg så ikke. Selv har jeg kun spundet med "selv" kartet uld.

    Men spændende er det - rigtig god fornøjelse...
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Sådan har jeg også fået det forklaret Spelsauen

    Man kan få/købe dejligt karteflor hos Renee http://www.enuldenaffaere.dk/
    Hun kommer en del rundt i landet, hvor hun er kan du se på hendes hjemmeside..........
    Jeg køber 90% af mit karteflor hos hende.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    klasus Gæst
    Tak for oplysningerne

    Jeg har mailet til Renee, så nu venter jeg spændt på hendes svar.

    KH
    Klasus

  6. #6
    marianne49 Gæst
    Er lidt ny inde i dette forum. Men jeg søger nogle at spinde med, har en rok, og har spundet meget får og angora uld for nogle år siden. Vil nu gerne igang igen men mangler uld og måske et par piger hvor vi kan hygge og snakke sammen, men vi sidder og spinder.
    Er der evt nogle der har lyst og tid... Jeg bor i Vordingborg
    Mange hilsner Marianne.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Altså hvorfor bor du ikke på Bornholm istedet

    Spøg til side. Håber du finder nogle spindevenner til komsammen! Jeg havde fornøjelsen af en dag sammen med 4 andre i min sommerferie og det var råhyggeligt! Jeg glæder mig forresten til at se, hvad du spinder
    og Julemor

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Citat Oprindeligt indsendt af marianne49 Se meddelelser
    Er lidt ny inde i dette forum. Men jeg søger nogle at spinde med, har en rok, og har spundet meget får og angora uld for nogle år siden. Vil nu gerne igang igen men mangler uld og måske et par piger hvor vi kan hygge og snakke sammen, men vi sidder og spinder.
    Er der evt nogle der har lyst og tid... Jeg bor i Vordingborg
    Mange hilsner Marianne.

    Så må vi da finde ud af noget med tiden, der er flere spinder rundt omkring dig..

    Renee har altid noget uld du kan købe http://www.enuldenaffaere.dk/
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •