Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Mønstre til middelaldertøj

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2008
    Geografisk sted
    Lynge
    Indlæg
    2

    Mønstre til middelaldertøj

    Er der nogle som kan hjælpe mig med hvor jeg kan finde mønstre til middelaldertøj. Det skal være en kvindedragt og mandedragt til adelsfolk eller finere borgerstand. Jeg er inviteret til bryllup hvor temaet er middelalderen (den sene middelalder). Det vil også være dejligt hvis jeg kan få nogle tips om stoftyper. DET HASTER DA BRYLLUPPET ER DEN 21. JUNI

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Esbjerg
    Indlæg
    64
    Her kommer et link til ribevikingmuseum. JEg har nemlig købt en del mønstre fra middel alderen der.

    de linger lidt nede på siden.

    Håber de kan bruges

    http://www.ribesvikinger.dk/html/frames.html
    knuzzzz hhzh
    You cannot do a kindness too soon, for you never know how soon it will be too late

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Jeg var på middelaldermarked i går i Valbyparken - og ja måske, hvis man ikke lige er indenfor reenactment. Men da der også deltog en del udlændinge på marked, var dragterne meget spændende at se på. Men det jeg så der, var grundmønstrene med kiler i kjolerne. Så var der faktisk også mange mænd der syede deres eget tøj. Så jo, noget tøj kunne man godt se, der var gjort meget ud af - og noget tøj var mere enkelt i grundmønstrene.

    Jeg kan ihvertfald varmt anbefale disse middelaldermarkeder - og fik mig da også 2 stk bennåle til 20 kr pr. stk. YES!!!
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2008
    Geografisk sted
    Lynge
    Indlæg
    2

    Tak for hjælpen

    Tak for hjælpen, jeg fik syet tøj til min mand og mig selv. Jeg kan ikke lige få lagt et billede ind her men hvis det har interesse så tag et smut ind på min hjemmeside, der findes under min profil
    Sidst redigeret af OPR1 : 26-11-2008 kl. 09:14

  5. #5
    annelo Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af mutte Se meddelelser
    Tak for hjælpen, jeg fik syet tøj til min mand og mig selv. Jeg kan ikke lige få lagt et billede ind her men hvis det har interesse så tag et smut ind på min hjemmeside der findes under min profil
    Nåjaaaada, det har da ikke været noget, du lige lavede lørdag aften med fjernsynet tændt. :-)

    /A
    Sidst redigeret af OPR1 : 26-11-2008 kl. 09:14

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •